Sayfalar

tamir etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
tamir etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

24 Ekim 2014 Cuma

Bu tişörtün yakası nasıl düzeltilir ?

Bu tişörtü önündeki deseninden dolayı severek aldım ama yakası çok kötü duruyor. Ne yapabilirim de giyilebilecek kadar düzeltebilirim arkadaşlar. Size danışmaya geldim. Aslında iade edebilirdim ama renklerin güzelliğinden dolayı veremedim.Ben bunu ya adam edicem ya da en kötü baykuşun etrafından kesip başka bişeyde kullanıcam :) İnat ettim yani :) Fikir verebilirseniz memnun olacağım :))


20 Nisan 2013 Cumartesi

Gömlek Yakası Tamir Etme

Benim eşim genelde pamuklu gömlek alır. %100 pamuk olması sağlıklı olması rahat olması demek .Ama aynı zamanda zor ütülenmesi demek :)) Ne zaman alışverişe gitsek o pamukluları bulur , ben kızarım ""yaa yine aynısını buldun "" diye. Pamuklu gömleklerin yakası diğer naylon karışımlı gömleklere göre daha kolay yıpranıyor maalesef. Kiri de daha çok tutuyor. Hal böyle olunca yakayı tamir etmek bana farz oluyor :D 

1- Yakası yıpranmış bir adet gömlek lazım :) Başlıyoruz . . .


2- Maket bıçağının ucunun gösterdiği yerden dikişleri sökmeye başlıyoruz. Makasla çok zor oluyor ben keskin bir maket bıçağı ile yapmanızı tavsiye ederim. Ben hep maket bıçağı kullanıyorum. 


3- Yakayı ayırıyoruz komple (aslında yakanın yarısı oluyor bu kısım ) Alt tarafına hiç dokunmuyoruz .


4- Sonra çıkardığımız parçanın tersini çevirerek aynı yerine takıyoruz. Ben önce iğneliyorum. 



5- Teğellemekte de fayda var. 


6- Sonra makina ile teğellediğimiz yerden dikiyoruz. Başlangıç ve bitiş yerlerine dikkat edelim ip fazlalığı artığı vs olmasın. Olursa da temizleyelim. 


7- Birde ütüledik mi alın size yenilenmiş bir gömlek . (ben henüz ütülemedim ütülüeyince daha güzel olacak) 



Bu kadar :)) Oldu da bitti. Gömleğe en az 1 sene daha ömür kazandırmış oldum . Diyebilirsiniz ne gerek var diye . Zaten bir gömlek ne kadar ki diye . Ama kazın ayağı öyle değil . Tüketmeden bişeyler üretebilmek güzel .Ben henüz üretim aşamasına geçemedim ama elimde olanı korumaya gayret ediyorum. 
Evimde bir alet bozulduysa önce tamir yoluna gidiyorum. Ancak astarı yüzünü geçecekse yenisini alıyorum. Doğaya kendi adıma konuşarsam daha saygılı davranıyorum . Özellikle anne olduktan sonra. 

16 Nisan 2013 Salı

Orjinal Kot Pantalon Paçası Nasıl Yapılır ?


Orjinal görünen kot paçası yapmayı bilmeyen varmı bilmiyorum. Ama ben yeni başlayan hiç bilmeyenler için yazmak istedim. Gerçi fotoğrafları çektikten sonra internette bununla ilgili çok kaynak olduğunu gördüm ama madem niyetlendim foto çektim yazayım dedim. 

1- önce pantalonun boyunu ölçüyoruz. Başka bir pantolondan ölçü alabiliriz . Direk olması gereken boydan kestiğimde benim için uygun oluyor. 1 cm kadar dikişe gidiyor ama eklediğim parçada yaklaşık 1 cm olduğu için 1 cm uzuyor , aynıya geliyor. Yani direk olması gereken boyda dikiş payı bırakmadan kesiyorum. (tabi siz önce kontrol edin.) 

 

2- Sonra çıkan parçadan paçayı ayırıyorum , dikişten sonra 1-2 cm kalacak şekilde .yada daha geniş.sonradan da bu fazlalığı kesebiliriz. 


3- Aynı yöndeki dikişler biribirinin üzerine gelecek şekilde ayarlıyoruz.Yani sol paça sol bacağa , sağ paça sağ bacağa dikilecek. Böyle yazınca zor gibi görünüyor ama çok kolay. 



4- Sonra paçayı pantalonun bacağına giydiriyoruz ters şekilde. İsterseniz bu aşamada teğel yapabilirsiniz isterseniz iğneleyebilirsiniz. İğneleri yan takarsanız dikerken sökmenize gerek olmaz hemde iğneleriniz yamulmaz :) 


5- Sonra paçayı dikiyoruz. Kat farkının olduğu yere ne kadar yakın dikerseniz o kadar iyi. Ben sabahın köründe diktiğim için ona fazla dikkat etmemişim. (her zaman kullandığım makina ayağımıda bulamadım.) 

Hatta makinanız yoksa elde bile dikebilirsiniz bu paçayı. Yine orjinal duracaktır. Bazı eşofmanlarımı ben gece makina çalıştırmamak için otururken çok elimde dikmişimdir. Hiç fark olmuyor.Tabi biraz daha uzun sürüyor.

Ayrıca dikiş ipliğinizin sağlamlığına güvenmezseniz 2 tur bile dönebilirsiniz dikerken. İpliğin rengi içerde kalacağı için hiç önemli değil.  


6- Sonuç böyle oluyor.Dilerseniz fazlalığı biraz daha kesebilirsiniz. Hatta makinanız yapabiliyorsa overlok , sülfile vs yapabilirsiniz ip atmaması için. Yada elinizde sülfile bile olur. Ama ben genelde yapmıyorum içte kaldığı için :) Tembelmiyim neyim. 



7- Sonra ters çevirip ütülüyoruz. Bitti bile. Ben farklı bir ayakla dikince çok yakın dikememişim. Sizde dikemezseniz üzülmeyin ayakta hiç belli olmuyor zaten. Şimdi yakın çektiğim için belli. Bir kaç denemeden sonra daha iyi sonuçlar çıkıyor artık ortaya .Artık kot paçası için verdiğim paralar cebime kalıyor. 


Dikiş makinamı ilk aldığım da kendi parasını çıkaracakmıyım diye tereddüt etmiştim .Hatta bir deftere yazmışım . Makinanın ücretinden düşerek gidiyordum yaptıklarımı . 
Bir sürü paça (kendime-eşime-oğluma)  bir sürü çarşaf yastık kılıfı vs  , sonra eşimin gömlek tamirleri vs. 6 aya kalmadı benim makina sadece kendimize yaptığım işlerden parasını çıkarmıştı :))) 

Hatta gömleklerin eskiyen yakasını ters düz etme olayı var. Yakın zamanda onu da çeker eklerim .Var bir kaç tane çünkü. 
Neyse sonuçta kendim yapınca mutlu oluyorum . Emeğime saygı duyuyorum :))) Kendimi de alır giderim. Sağlıcakla Kalın. Bu arada dikiş makinası almayı düşünenlere kesinlikle hevesiniz varsa bıkmam yaparım diyorsanız alın derim :)) Terapi gibi bişey yahuu :)