Oğlumun okulunda bu sene sebilleri kaldırdılar. Öğretmeni matara istedi. Ama bizim elimizde 3 tane matara var ve üçünden de memnun değildik.Yeni bir matara alayım dedim , iyisi kötüsü koku yapanı yapmayanı derken karar veremedim.En iyisi bile neticede bana zorluk çıkaracaktı sağlıklı olmayacaktı. Bende daha önce görmüş olduğum bir fikirden yola çıkarak su sişesi kılıfı dikmeye karar verdim :) Her gün taze taze koyarım suyunu yanına diye düşündüm.
Peki nerde mi gördüm internette çok var demiycem , zira ben 3-5 tane gördüm. Ama ilk gördüğüm ve çok beğendiğim sevgili Gonca 'nın yaptığıydı.
Blogu burada : ornitorenkhandmade.wordpress.com
Yapmış olduğu kılıfın linki ise : http://ornitorenkhandmade.wordpress.com/2014/05/27/su-sisesi-tasiyici-ve-bir-gezi-oykusu/
Burdan yola çıkarak bende oğlum için diktim bir tane . Dikeli epey oldu , diktiğimden beri nerdeyse her gün kullanıyor . Sanırım ben böyle çok kullanacağımız şeyler dikmeyi daha çok seviyorum :))
Dikişler biraz özensiz olmuş kabul ediyorum , ama deneme yanılma yöntemiyle kestiğim için böyle oldu.İçinde kullandığım kırmızı astarı bir tık daha küçük kesmeliymişim .Ben aynı ebatta kestiğim için biraz büzüldü için de :)) Ama olsun kullanıma engel değil. Ben astarlı diktim dik ve düzgün dursun diye ama siz kalınca bir kumaştan dikerseniz astara gerek kalmaz.Dikiş kısımlarını da biye ile temizleyebilirsiniz. Hatta ilerleyen zamanlarda isme özel bu şişe kılıflarından dikmeyi düşünüyorum bakalım :) Bir kaç arkadaşım çocukları için istedi çünkü. Çocuğun ismini de yazdığımdan üzerine karışma kaybolma durumu olmaz :)
ben diktim etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
ben diktim etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
22 Mayıs 2015 Cuma
Su Şişesi Kılıfı ,Su şişesi Taşıma Çantası Adına ne derseniz Kabul :)
Etiketler:
ben diktim,
dikiş,
su şişesi kılıfı
Bir garip dünya vatandaşı...Okumayı,yazmayı,eşini,oğlunu,hobilerini,çalışmayı,hayatı seven bir garip kul...
18 Mart 2015 Çarşamba
Eşime Diktiğim Gömlekler ve Mont
Eşimin gömlekleri dedim ama oğlumla başladım. Telefonla çektiğim fotoğrafları bilgisayara aktarırken oğlumun resimleride varmış :) Eklemeden geçemedim onlarıda. Üzerindekileri daha önce yazmıştım. Benim diktiğim kaşe mont ve fitilli kadife pantolon. Tepe tepe kullanıyor kuzum :)
Sadece tepe tepe kullanan o değilki , bunun bide babası var. Bir gömlek diktim (dikmez olaydım :) ) Şimdi sipariş yetiştiremiyorum ona. 4 tane gömlek dikildi.1 mont . Eşofmanları saymıyorum bile. Daha da istiyor.
Bu resmi instagrama atmıştım. Kalın çift katlı kumaştan diktim. Eski bir gömleğini tamamen sökerek bir kalıp çıkarmıştım .Yine onu kullandım.
Bu gömleğin kumaşı facebook daki bir grubta satış yapan bir arkadaştan aldım . Ama sağolsun dediği gibi çıkmadı hiç. Çift taraflı dedi - bildiğin çift katlı birbirine yapıştırılmış -berbat kokulu bir kumaş geldi. 150 cm dedi 130 cm çıktı .Özürsüz dedi 10 cm uzunluğunda çizgi şeklinde özürü vardı.Ne yaptıysam çıkaramadım .Omzunun arkasına geldi sonunda. Kumaş yetmediği için yaka içlerine ve kol manşetlerinin iç kısmına ayrıca sırt robasının iç katını düz kırmızı kumaş kullanmak zorunda kaldım.
Eşim medium/ large beden giyiyor. Normal şartlarda bu bedende bir erkek gömleğine eni 150 cm olan bir kumaştan 150 cm gidiyor. Bu da bir bilgi olsun :)) 1,5 mt den aşağı kumaş almayın kızlar :))
Gelelim diğer diktiklerime :) Eşime diktiğim siyah kaşe kumaştan mont. Sanırım mont , kaban değil sonuçta ama kumaş itibariyle kaban da denebilir :) Hem pervaz hem astar yaptım . İçini polarla astarladım. İç cebi bile var :)) Yan cepler istek üzerine çapraz tabiyki .
Heyy bu gömleği tanıdınız mı peki :) İnstagram da daha önce yayınlamıştım. Bu gömleği de ben dikip sevgili eşimin kullanımına sundum :) En güzeli bu oldu bence . Çok yumuşak sıcacık hafif yünlü bir kumaş. Kumaşım baykumas.com dan daha önce aldığım toplu kumaşlardan .
Bu arada eşim benim diktiklerimden başka gömlek giymez oldu. Hala sürekli anlatıyor , şu renkten de dikermisin bu renkten de istiyorum diye :) Oldu canım dedim ,az yede kendine bir terzi tut. Gerçi ona dikmemin faydası da yok değil. Dikişe ayırdığım zamana ses çıkarmıyor ve ileride almak istediğim dikiş makinasının vizesine hayır demiyor böylece :)))
Fotoğrafların hangisini seçsem bilemedim bende hepsini ekledim :))
Bu arada benim kaşe hırkamın oğluma diktiğim kaşe montun ve eşime diktiğim kaşe montun kumaşları www.kumasfirsati.com sitesinden alındı.
EKLEME : Bu montun fotoğraflarını daha önce çektim. Çektikten sonra gördüm ki arkası çekiyor. Alt etek kısmını komple söküp yeniden diktim.Şimdi süper oldu ama bir daha poz vermeye yanaşmadı eşim :)) Tepe tepe kullanıyor demiştim dimi :)
Etiketler:
ben diktim,
dikiş,
erkek gömlek dikiş,
erkek mont dikiş
Bir garip dünya vatandaşı...Okumayı,yazmayı,eşini,oğlunu,hobilerini,çalışmayı,hayatı seven bir garip kul...
17 Mart 2015 Salı
Kız Çocuk Mickey Mouse Kostümü
Aslında kostüm sayılmaz ama ne desem bilemedim. Oğlumun sınıf arkadaşının doğum gününde hediye olarak diktim. Teması mickey mouse olunca aklımda tam da bu kombin yandı.
Tişört ve etekten oluşan takımın üstü hazır . H&M marka düz bir tişörte eteğin kumaşından mickey mouse kafası aplike ettim. Bunun için tabiyki çift taraflı yapışkanlı tela kullandım. Bu telanın bir kaç çeşidi var. En kalitelisi petek dokulu olan .Demedi demeyin :)) Daha ucuzu var mt si 2 tl ye . Bu petek dokulu olan 6-7 tl mt si ama çok daha iyi . Eteği kloş etek olarak kestim . Beline de siyah lastik taktım.Yani pek bir numarası yok. Sadece etek uçlarına pembe dantel geçirdim .O oyaladı biraz. Kova burcu olarak aklımda sürekli ampuller yansa da her zaman ince işçilik için sabrım olmaz :)
Tavsiyemizi de verdikten sonra gelelim resimlere.
Tişört ve etekten oluşan takımın üstü hazır . H&M marka düz bir tişörte eteğin kumaşından mickey mouse kafası aplike ettim. Bunun için tabiyki çift taraflı yapışkanlı tela kullandım. Bu telanın bir kaç çeşidi var. En kalitelisi petek dokulu olan .Demedi demeyin :)) Daha ucuzu var mt si 2 tl ye . Bu petek dokulu olan 6-7 tl mt si ama çok daha iyi . Eteği kloş etek olarak kestim . Beline de siyah lastik taktım.Yani pek bir numarası yok. Sadece etek uçlarına pembe dantel geçirdim .O oyaladı biraz. Kova burcu olarak aklımda sürekli ampuller yansa da her zaman ince işçilik için sabrım olmaz :)
Tavsiyemizi de verdikten sonra gelelim resimlere.
Bunlar tatlı bir kıza hediye gitti. Beğenildi, hatta partinin yarısında giydirdi arkadaşım . Ertesi günü de okula giderken giymiş güzel kuzu :) Çok mutlu oldum .
Şimdi elimde bir tane daha benzer yarım bir takım var. Henüz sahibi yok. bakalım o kime nasip olacak :)) beline yine kalın lastik geçiçem sanırım.
Üstü hazır yine , çiçeğini ben yaptım henüz monte etmedim.
Etiketler:
ben diktim,
dikiş,
kız çocuk kıyafet,
mickey mouse kostüm
Bir garip dünya vatandaşı...Okumayı,yazmayı,eşini,oğlunu,hobilerini,çalışmayı,hayatı seven bir garip kul...
16 Mart 2015 Pazartesi
Ana Oğul Kombin :)
Hep kız hep kız hep anne kız .Yeter ama düşman mı çatlatıyorsunuz bilmiyorum ki. Ne yani bizim oğlumuz var diye takım giyemezmiyiz.
Öyle bir dikeriz öyle bir giyeriz ki şaşar kalırsınız :) İnanmadınız mı yoksa ? Buyrun o zaman resimlere :)
Kombinimizi nerde mi giydik ? Oğlumun bir sınıf arkadaşının doğum gününde giydik. Partiden sonrada sahile indik , deniz havası aldık geldik .
Kumaşımı baykumas.com dan almıştım. Epey olmuştu ancak sıra geldi.
Dikim aşamasında da bir kare çekmişim instagram için :)
Kalıplar oğlumun ki Creazon dergisinden benimki Burda dergisinden Ama benimki sorunlu.38 beden ama epey daraltmak zorunda kaldım.
Bu arada sabah yürüyüşlerimiz tam gaz devam. havalar iyice ısınıp sıcaktan çıkamayacak duruma gelene kadar devam etmeyi düşünüyoruz.
Etiketler:
anne oğul kombin,
ben diktim,
dikiş,
erkek çocuk kıyafet
Bir garip dünya vatandaşı...Okumayı,yazmayı,eşini,oğlunu,hobilerini,çalışmayı,hayatı seven bir garip kul...
17 Şubat 2015 Salı
Kendime Montumsu Hırka Diktim
Aslında dikeli epey oldu. Tepe tepe kullanıyorum. Oğluma diktiğim monttan hemen sonra kendiminkini diktim. Hiç uğraştırmadı.
Kollar reglan . Creazon Dikiş dergisinin 6. sayısındaki ilk model. Uzun hırka kalıbından diktim . Astar yapmadım. Yakasına ve önlerine pervaz döndüm. Kapşonuna sevgili arkadaşım Özlem (ki siz onu oblem diye bilirsiniz :) ) Onun hediyesi olan minik kalp puantiyeli pembe penye kumaştan astar diktim . Fotoğraflar çok kötü biliyorum ama yapacak bişey yok :)) Eşim sadece doğa fotoğraflarını güzel çekebiliyor :) Boyu benden uzun olduğu için fotoğraflarım hep tepeden haliyle daha kısa daha ablak çıkıyorum :) Fotoğraflarım genelde günlük kıyafetlerle ve işyerinde .Bende zaten günlük kıyafet dikmeyi seviyorum. Yapacak bişey yok. Fotoğraf makinamın şarj sorununu çözüp oğlum benim resimlerimi çekene kadar böyle cep telefonu ile çekilen basık resimlere mahkumuz sizde bende :)
Bu arada içimdeki bordo renkli body i de ben diktim. Yine eşofmanlık kumaştan.Sıcacık tutuyor.
Çoban düğmeli ve kapşonlu triko hırkaları çok severdim. Bundan sonra favorim kaşe ile diktiklerim olacak . Çünkü triko tüyleniyor ve en az 50-60 lira verdiğim hırkalar 1 sezonda giyilmez hale geliyor.Ama kaşe öyle değil :)
Creazon dergisinden diktiğim için bilgi vereyim :) 38 bedenim normalde .36 beden kalıbı dikiş paysız kullandım :) Bilginize. Siz de kontrol edin . 1 beden küçük kesmekte fayda var :)
Bloguma uğramadığım günlerde bol bol dikiş dikiyorum demektir ama sonrasında birikenleri bloga koymak da zor gelebiliyor. Kendi içinde yaman çelişki işte. Sırada eşimin gömlekleri (leri diyorum dikkat) ve ona diktiğim montun postu var :)
Buda daha önce intasgrama attığım yakın markaj :))
Kollar reglan . Creazon Dikiş dergisinin 6. sayısındaki ilk model. Uzun hırka kalıbından diktim . Astar yapmadım. Yakasına ve önlerine pervaz döndüm. Kapşonuna sevgili arkadaşım Özlem (ki siz onu oblem diye bilirsiniz :) ) Onun hediyesi olan minik kalp puantiyeli pembe penye kumaştan astar diktim . Fotoğraflar çok kötü biliyorum ama yapacak bişey yok :)) Eşim sadece doğa fotoğraflarını güzel çekebiliyor :) Boyu benden uzun olduğu için fotoğraflarım hep tepeden haliyle daha kısa daha ablak çıkıyorum :) Fotoğraflarım genelde günlük kıyafetlerle ve işyerinde .Bende zaten günlük kıyafet dikmeyi seviyorum. Yapacak bişey yok. Fotoğraf makinamın şarj sorununu çözüp oğlum benim resimlerimi çekene kadar böyle cep telefonu ile çekilen basık resimlere mahkumuz sizde bende :)
Bu arada içimdeki bordo renkli body i de ben diktim. Yine eşofmanlık kumaştan.Sıcacık tutuyor.
Çoban düğmeli ve kapşonlu triko hırkaları çok severdim. Bundan sonra favorim kaşe ile diktiklerim olacak . Çünkü triko tüyleniyor ve en az 50-60 lira verdiğim hırkalar 1 sezonda giyilmez hale geliyor.Ama kaşe öyle değil :)
Creazon dergisinden diktiğim için bilgi vereyim :) 38 bedenim normalde .36 beden kalıbı dikiş paysız kullandım :) Bilginize. Siz de kontrol edin . 1 beden küçük kesmekte fayda var :)
Bloguma uğramadığım günlerde bol bol dikiş dikiyorum demektir ama sonrasında birikenleri bloga koymak da zor gelebiliyor. Kendi içinde yaman çelişki işte. Sırada eşimin gömlekleri (leri diyorum dikkat) ve ona diktiğim montun postu var :)
Etiketler:
ben diktim,
dikiş,
kaşe kumaş
Bir garip dünya vatandaşı...Okumayı,yazmayı,eşini,oğlunu,hobilerini,çalışmayı,hayatı seven bir garip kul...
5 Şubat 2015 Perşembe
1 Yaş Bebek Elbisesi
Merhaba arkadaşlar . Dikiş konusunda yoğun günler yaşıyorum çok şükür :)) Hem çalışıp hem çocuk bakıp hem dikiş dikip hemde akşamları spora kaçınca blog ihmal oluyor biraz maalesef :) Ama sağlık olsun değilmi. Biz anlarız birbirimizin halinden :) Geçenlerde bebek görmeye gittik . Extra plan ortaya çıktığı için hediye almaya vaktim olmadı , bende kendim diktim :))
Nasıl olmuş beğendiniz mi ?
Pratik kalıpsız bebek elbisesi . İçini komple astarladım temiz dikişli , arkadan düğmeli . Ortalama 1 yaş civarı bebek için.Son dakika da yetiştirdiğim için ışık falan ayarlayamadan direk çektim , ütüleyip çıktım evden. Fotoğraflar özenli olmadı maalesef, bunun için özür dilerim.
Kumaşım çok yumuşak tam bebek penyesi :) Bebek gibi bir arkadaşımdan hediye gelmişti :)) O kendini biliyor :) Tanırmı acaba kumaşı :))
Sağlıcakla bol dikişli günler diliyorum . Gözlerinizden ellerinizden bloglarınızdan öpüuyorum :))
-----------------------
Not : Bu yazıyı bile 2 dk içinde nasıl yazdım kaçtım ben bile bilmiyorum, imla hatalarına dönüp bakamadım , çok özür dilerim :(
------------------------
Etiketler:
bebek elbise,
ben diktim,
çocuk giysi dikiş,
çocuk kıyafet dikiş,
dikiş,
kız çocuk kıyafet
Bir garip dünya vatandaşı...Okumayı,yazmayı,eşini,oğlunu,hobilerini,çalışmayı,hayatı seven bir garip kul...
27 Ocak 2015 Salı
Hoodie de Neymiş Canım ; Kapşonlu Eşofman Üstü Diktim İşte
Hoodie kısa bi kelime sevdim ben bunu ama Türk Dil Kurumu'na sorsan güzel türkçemizi kullansana der bana :) Eh bulun şöyle onu ifade edecek şıp diye anlatacak bizde kullanalım :)
Neyse canımm ben Türkçe konusunda otorite olmadığım için sorun yok . Hoodie de derim , kapşonlu (yada kapüşonlu :p ) sivitşört de derim , kapşonlu eşofman üstü de derim :)
Beni ilgilendiren kısmı bu giysi türünün çok rahat olması :)
Benim çokça giydiğim hatta bu sene 2 tane diktiğim bir model. Oğluma da diktim , sırada eşim var. Bu yıl dikişe daha bir yöneldim sanki. Artık üzerimizdeki günlük kıyafetlerden mutlaka 1-2 si benim diktiğim olmaya başladı.Her zaman fırsat bulup bloga yazamasamda üretkenliğim son sürat gidiyor maşallah . Ama sanırım hepimizde öyle. Dikişe yöneldiğimiz zamanlarda yani , mutlaka blogu ihmal ediyoruz, veya bloga yazdığımız dönemler genelde dikişin (veya uğraştığımız hobi her neyse ) hafiflediği dönemlere denk gelir.
Her neyse kendime tüm diktiklerim genelde günlük kıyafetler olduğu için pek çekip eklemedim ama bir gün bir abiye dikersem söz veriyorum burdan çarşaf çarşaf yazıcam :)) Şimdi elde tek kalan fotoğrafa.
Benim organize ettiğim bir sınıf gezisinde çocuklarımızla beraber Oyuncak Müzesine gitmiştik.Oraya giderken giymiştim.Orada çekildi aşağıda fotoğrafta :) Çanta da yine benim diktiğim bir parça :)
Neyse canımm ben Türkçe konusunda otorite olmadığım için sorun yok . Hoodie de derim , kapşonlu (yada kapüşonlu :p ) sivitşört de derim , kapşonlu eşofman üstü de derim :)
Beni ilgilendiren kısmı bu giysi türünün çok rahat olması :)
Benim çokça giydiğim hatta bu sene 2 tane diktiğim bir model. Oğluma da diktim , sırada eşim var. Bu yıl dikişe daha bir yöneldim sanki. Artık üzerimizdeki günlük kıyafetlerden mutlaka 1-2 si benim diktiğim olmaya başladı.Her zaman fırsat bulup bloga yazamasamda üretkenliğim son sürat gidiyor maşallah . Ama sanırım hepimizde öyle. Dikişe yöneldiğimiz zamanlarda yani , mutlaka blogu ihmal ediyoruz, veya bloga yazdığımız dönemler genelde dikişin (veya uğraştığımız hobi her neyse ) hafiflediği dönemlere denk gelir.
Her neyse kendime tüm diktiklerim genelde günlük kıyafetler olduğu için pek çekip eklemedim ama bir gün bir abiye dikersem söz veriyorum burdan çarşaf çarşaf yazıcam :)) Şimdi elde tek kalan fotoğrafa.
Benim organize ettiğim bir sınıf gezisinde çocuklarımızla beraber Oyuncak Müzesine gitmiştik.Oraya giderken giymiştim.Orada çekildi aşağıda fotoğrafta :) Çanta da yine benim diktiğim bir parça :)
Etiketler:
ben diktim,
çanta,
dikiş,
hodie
Bir garip dünya vatandaşı...Okumayı,yazmayı,eşini,oğlunu,hobilerini,çalışmayı,hayatı seven bir garip kul...
21 Ağustos 2014 Perşembe
Erkek Gömleği Dikimi
Olabilir mi ? Erkek gömleği dikmiş olabilir miyim :) Bu sorunun cevabı kocaman bir EVET :)
Bir süredir erkek giyim kalıbı arıyorum ya dostla ? Aa buldun mu demeyin , bulamadım. Ama aklıma başka bir fikir geldi. Eşimin giymediği solmuş bir gömleğini tamamen en ince dikişlerine kadar söktüm :) Genelde giysileri kesmeden biçmeden ihtiyacı olanlara vermeyi tercih ediyorum ama bazı giysiler oluyor mesela. Lekesi çıkmamış , yada çok solmuş . Onları vermiyorum tabi haliyle.Onlarda bu şekilde malzeme oluyor bana :)
İşte o bir zamanlar çok çok sevilerek giyilen gömlek bana kalıp oldu.
Aslında bu deneme amaçlı dikilmiş bir gömlek.Dikebiliyormuyum diye kendimi denedim.Kusurlarım yok mu çook ama onları sadece ben görebiliyorum :))
Gömleğin yakasında tela yok , hem telam yoktu hem gerek yoktu. Nasılsa giyilmeyecek dedim :) Ama keşke tela almayı bekleseydim. Giyilebilecek kadar güzel oldu :)
Fransız dikişi yapmayı beceremedim , normal diktim , dikişleri yana yatırıp çıma dikişi geçtim.
Bir süredir erkek giyim kalıbı arıyorum ya dostla ? Aa buldun mu demeyin , bulamadım. Ama aklıma başka bir fikir geldi. Eşimin giymediği solmuş bir gömleğini tamamen en ince dikişlerine kadar söktüm :) Genelde giysileri kesmeden biçmeden ihtiyacı olanlara vermeyi tercih ediyorum ama bazı giysiler oluyor mesela. Lekesi çıkmamış , yada çok solmuş . Onları vermiyorum tabi haliyle.Onlarda bu şekilde malzeme oluyor bana :)
İşte o bir zamanlar çok çok sevilerek giyilen gömlek bana kalıp oldu.
Aslında bu deneme amaçlı dikilmiş bir gömlek.Dikebiliyormuyum diye kendimi denedim.Kusurlarım yok mu çook ama onları sadece ben görebiliyorum :))
Gömleğin yakasında tela yok , hem telam yoktu hem gerek yoktu. Nasılsa giyilmeyecek dedim :) Ama keşke tela almayı bekleseydim. Giyilebilecek kadar güzel oldu :)
Fransız dikişi yapmayı beceremedim , normal diktim , dikişleri yana yatırıp çıma dikişi geçtim.
İliklerimde fena olmadı hani :)
Ortasındaki siyahlık kurşunkalem izi :) Yıkanınca geçecek :)
Kol bantı biraz daha geniş olmalıymış , ültimatom geldi :)
Askıda yamuk durmuş ama milimilimine aynı yakaların boyutu :)
Etekler muhakkak yuvarlak olur .Başka türlü giymez hazretleri :)
Askıda uzaktan görünüm. Sabah çok erken çektiğim için koyacak bir yerler bulamadım :)
Yakın detay :) Çok yakın bakmayın ama kusurları görebilirsiniz :)
Hey maşallah babanda mı terziydi be dedim kendime sonra cevapladım "Evet yavrum senin baban bir terziydi"
Arka görünüşü ihmal etmeyelim.
Başlığa bakıpta erkek gömleği dikimi adına tutorial , pratik tavsiye vs bulacağınızı sanıyorsanız yanıldınız :))) O tamamen gogıl amcadan yolu geçenlerle burada bulaşabilmek için :))
Kendime Notlar :
Acilen tela al
Cep yapmayı öğren , kolaya kaçma ,
Fransız dikişine çalış :))
Etiketler:
ben diktim,
dikiş,
diy,
erkek gömlek dikimi,
gömlek
Bir garip dünya vatandaşı...Okumayı,yazmayı,eşini,oğlunu,hobilerini,çalışmayı,hayatı seven bir garip kul...
15 Temmuz 2014 Salı
Dikiş Etkinliği Eteğim :)
Normalde etek giymeyi sevmiyorum ama yazın şöyle serin serin giysem dediğim de oluyor . Yaşadığım yer sahil olduğu için yaz akşamlarında çıkıp şöyle bir dolaşırken parmak arası terliklerimde düz beyaz bir tişörtle giyerim diye diktim bu eteği de :)
Sevgili Ferhan düzenlemişti etkinliği. Linki burada : TIK TIK Bu benim ikinci etkinliğim. İlki pantolon etkinliği idi. Tekrar pantolon etkinliği olursa yine katılmak isterim :) Gerçi etkinlikler bende stres yaratmadı değil.Yetiştiremem kaygısıyla. Ama olsun bu heyecan dikiş aşkını canlı tutmak için iyi oluyor :)
Eteğim çok basit , penye bir etek. Beline beyaz kalın lastik kullandım. Kumaşım ince olduğu için içine beyaz astar ekledim. Aslında ekleme değilde üçünü beraber diktim dersem daha doğru olur. Ayrıntılar aşağıda :))
Sevgili Ferhan düzenlemişti etkinliği. Linki burada : TIK TIK Bu benim ikinci etkinliğim. İlki pantolon etkinliği idi. Tekrar pantolon etkinliği olursa yine katılmak isterim :) Gerçi etkinlikler bende stres yaratmadı değil.Yetiştiremem kaygısıyla. Ama olsun bu heyecan dikiş aşkını canlı tutmak için iyi oluyor :)
Eteğim çok basit , penye bir etek. Beline beyaz kalın lastik kullandım. Kumaşım ince olduğu için içine beyaz astar ekledim. Aslında ekleme değilde üçünü beraber diktim dersem daha doğru olur. Ayrıntılar aşağıda :))
Kumaşım yakından ...
Beli yakından ...
Kumaş -lastik -astar beraber dikişi . Lastik ortada kalacak şekilde hepsini beraber eşit aralıklarla iğnelerek / gerdirerek diktim.
Buda eteğin bitmiş hali :)
Aşağıdaki de yine benim dikmiş olduğum ama bir kere bile giymemiş olduğum eteğim :) Baktım yayınlamamışım , etkinlik bahanesiyle araya sıkıştırıvereyim dedim :)
Kumaşım yakından ....
Buda bitmiş hali. Bu da çok basit önce eteği diktim. Sonra lastiği . Kemeri eteğe biye takar gibi giydirdim ama :) Çünkü eteğin kumaşı viskon denilen kumaştan , beli ise siyah penye kumaştan .Baktım dikerken sorun çıkaracak böyle yaptım :) Hem içi de temiz dikiş oldu.
Neden bu etekleri üzerimde göremiyoruz. Çünkü ben giyersem fotoğraf çekecek kimse yok :) İşyerindeki ortamımda etek giymeye müsait değil :) Maalesef oğlum az daha büyüyüp benim fotoğraflarımı çekmeye başlayana kadar bu şekilde paylaşıcam diktiklerimi :) Yada bir çok blogger arkadaşın yaptığı gibi kendi mankenimi yapıcam :) Ama önce şu koca göbeğimden kurtulmam lazım :))
Sağlıcakla bol dikişli günler diliyorum tüm arkadaşlarıma :))
Etiketler:
ben diktim,
dikiş,
dikiş etkinliği,
sewing,
sewing time
Bir garip dünya vatandaşı...Okumayı,yazmayı,eşini,oğlunu,hobilerini,çalışmayı,hayatı seven bir garip kul...
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)












































.jpg)

