Sayfalar

mutfak etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
mutfak etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

4 Şubat 2014 Salı

Mutfak Önlüğü ve Şapkası

Bu dikiş makinam bozulduğu sıralarda dikmiş olduğum bir ürün. Öğretmenler günü geldiğinde oğlumun ilk öğretmeni Nurcan Hanım için özel bir hediye yapmak istedim. Yapmak istedim derken gerçekten kendim yapmak istedim. Kendisi bizim 2 yıldır öğretmenimiz ve biz onu çok seviyoruz .Ben de 2 yıldır sınıf annesi olarak kendisine özel günlerde diğer arkadaşlarımla beraber daha çok maneviyat içeren sürprizler hazırlamayı çok seviyorum :) Yine ne yapsam derken aklıma önlük dikmek geldi. Geldi ama hiç mutfak önlüğü dikmedim. Elimde örnek yok (aslında varmış ama ben kullanmadığım için aklıma gelmemiş :) ) Nasıl yapayım derken internette yapılışını anlatan blogger arkadaşlardan okuyarak öğrendim :) (yaşasın bloglar )

Kestim biçtim . Ama daha özel olmalı nasıl olmalı derken önüne keçe ile isim yazmaya karar verdim :)


Sonrasında ortaya çıkan sonu :) Tabi öğretmenimizin eşinide unutmadım.Kepleri 2 adet yaptım .Önlüğe de ikisinin birden ismini yazdım. Kendisi bizim okulumuzun rehber öğretmeni ve takıldığımız her konuda imdadımıza yetişiyor. Ayrıca yemek yapmayı da seviyor :) 


Önlüğün dikiş kısmı biraz meşakkatli oldu .Benim makinemin ilk bozulduğu sıradaydı .Bir kısmını kursta diktim bir kısmını bir arkadaşta birazını başka bir arkadaşta diktim :)) Ama her şeye rağmen çok güzel oldu. Aynı gün diğer veli arkadaşlarımızla yine bir sürpriz hazırlamayı unutmadık. Sürpriz bir pasta yaptırdık. Çocuklar yemekteyken sınıfı hazırladık. Çocuklardan sonra gelen öğretmenimize güzel bir sürpriz oldu. Beraber çocuklarımızla yedik içtik eğlendik :) 




23 Nisan 2013 Salı

Kuru Erzak Kaplarım

Kuru erzaklarımı bir süredir bu kaplarda saklıyorum . Yoğurt kapları bunlar. Ben evde yoğurdu kendim mayaladığım için kapları biriktirmem zor oldu.Bazılarını iş yerinden bazılarını arkadaşlardan taşıdım. Eşim dalga geçti hatta benimle :))
Kaplar için başka düşüncelerim var aslında şimdilik evde olan yapışkanlı kağıttan kareler kestim yapıştırdım.
Hatta 2 tane de teneke kutu kapladım aynı kağıtla ama onları çekmeyi unutmuşum.

Mutfağımdaki rafa dizdim erzak kaplarımı :)) En azından artık dolapta veya çekmecelerde yer işgal etmiyorlar :)





16 Nisan 2013 Salı

Rutin İyidir :)

 Her zaman derim rutin iyidir diye. Allah rutinimizi bozmasın . Amin. Neden derseniz bazen sıkıcı gelse de büyük sorunlarınız yoktur. Gündelik işlerle uğraşır durursunuz. Yapı olarak kıpır kıpır da olsam sade bir hayatı tercih ediyorum. Şu hayattaki en büyük hedefin bir gün ev hanımı olabilmek. Gülmeyin bana .Anlatsam ağlarsınız halime :))

Çalışıyorum ama gönlüm hep evde. Sonuçta her ne kadar kendi işimizde çalışsamda ev işlerini kendimi ve oğlumu sürekli ihmal ediyormuşum gibi bir his oluyor içimde. Bunların haricinde kendime de bir sürü angarya çıkarıyorum ya da o angaryalar bişekilde beni buluyor :)

Neyse bu masal daha bitmez. Rutine nerden bağladın derseniz  : Bende daha sakin daha rutin bir hayatım olsun , sabah kalkayım eşimi işe göndereyim çocuğumu okula bırakayım (bunları zaten yapıyorum ama ) sonrasında evimi toplayayım , yemeğimi yapayım (bunları şimdide yapıyorum ama ) öğleden sonralarım bana ait olsun el işlerimi yapayım , kitaplarımı okuyayım (bunları da yapıyorum ama ) arkadaşlarıma gideyim kahveler içeyim sohbetler edeyim (bunları da yapıyorum ama ) istiyorum. E bak bunları zaten yapıyormuşsun demeyin :) Yapıyorum ama bir koşturma içinde hayatım. Her şeye yetişmeye çalışıyorum ama her gün farklı bir şeyden feragat ederek. Öğleden sonralarım benim olsun. Sevdiğim uğraşları yapmak için gece 2 lere kadar oturmamayım istiyorum.
Buna da şükür tabi. Koşturmacalı da olsa benimde bir rutinim var. Allahım sağlık sıhhat versin diğerleri hallolur gider gerçi ama gönül istiyor işte naparsınız :))
Bu arada bizim  her pazar rutinimiz ailecek kahvaltı yaparız :) Bu değişmez. Ne olursa nerede olursa olsun :)
Dedim ya rutin iyidir diye :) Allah rutinimizi bozmasın :)
Aşağıdaki gözleme bu pazarki kahvaltımızdan , içine taze soğan yaprakları ve peynir koydum , kesinlikle tavsiye ederim . Oğlum tüm otları yemesine rağmen maydanoz sevmez onun yerine yeşil soğan koydum bende. Yok böyle bir lezzet :)
Yanına da kendi köy  tavuklarımızın dopdoğal yumurtalarından haşladım. Değimeyin keyfimize :))
Aslında geçenlerde ilk defa mis gibi çilek reçeli de yaptım ama bizim evde kimse reçel yemez. Misafirlerime ikram ederim bende .Pazarda minicik minicik çilekler vardı.Amca bitiriyormuş 2,5 kg kadar vardı hepsini 1 kg parasına verdi. Yok amca bana çok gelir başkasına verirsin dedim ama ısrar etti :)) Bende kıramadım sonra reçel yaptım çok lezzetli oldu :))









23 Şubat 2013 Cumartesi

Yalancı İşkembe Çorbası

İşkembeyi çok sevmeme rağmen her zaman kasaplarda bulamıyorum.Bir gün çok canım işkembe istediği zaman aklıma geldi mutlaka bunun alternatifi vardır diye. Sordum google amcaya söyleyiverdi yalancı işkembe çorbası var diye. O gün bu gün aklıma geldikçe yaparım.Tarif sormayın sakın , daha tarif verecek kadar mutfakta uzman değilim :) Ama internetteki tarfiler hep birbirini tutuyor. Mutlaka deneyin işkembeyi seviyorsanız bunuda seveceksiniz. En azından hazır çorba tüketmekten iyidir dimi :)






2 Renkli Un Kurabiyesi

Çok beğendim bir kurabiye oldu. Orjinalinde kakao ile sade 2 renkliydi ama kırmızı beyazda süper oldu. tarif internetten. Bildiğiniz un kurabiyesi hamuru.Sadece hazırladıktan sonra ikiye ayırıp renklendirdikten sonra üstüste koydum. Beraber yuvarlayıp dilim dilim kestim. Fotoğraftan belli oluyor zaten.

İlk defa 2 renkli kurabiye yaptım , ilk defa gıda boyası kullandım , ilk defa gün yaptım .Bu yüzden benim için özel oldu. Ama çok sevdim bundan sonra sık sık yaparım. Gün meselesini sormayın sakın. 1 defa girdim bi daha tövbe dedim. Yanlış anlaşılmasın bi sorun olmadı , zaten hepsi tanıdığım görüştüğüm arkadaşlarım ama planlı programlı saatli olunca benim gibi sıkıntılı bünyeye uymadı gün işi. Bundan sonrada gün muhabbeti düşünmüyorum ama nasip bu işler  :)

İşte sevimli kurabiyelerim :) Aslında taa 5 ocakta yapmıştım ama yazmak bu güne kısmetmiş.







4 Şubat 2013 Pazartesi

Bal Kabağı Pastası ve Bal Kabağı Çorbası

llk defa denediğim yiyecekler. Uzun zamandır çorba aklımda idi ama pastayı arkadaşım yaptı .
Annecimden kocaman lezzetli bir kabak getirdim son gittiğimde. Dün itibariye yakın arkadaşım ile çocuklar için balkabaklı pasta yaptık .Süper oldu. Üzerine de fıstık krokan yaptı becerikli arkadaşım. Fotoğrafını çekmek sonradan aklıma geldiği için süslemedik hiç ama yinede hiç fotoğraf olmamasından iyidir dimi :)

Tarif : çok basit . Standart pasta tabanı için kek pişirdik .2 kat . Arasına muhallebi yaptık .Üstüne de püre balkabağı koyduk.Onun üzerine de sadece şeker ve antep fıstığından yaptığımız krokandan kırıkladık.  Tadı süper oldu .
Fıstık krokanın yapımı : Şekeri sütlükte eritti , içine dövülmüş antep fıstıklarını ekledi. Onları çelik tepsinin içine incecik serdi  Çok çabuk donduğu için acele etmek gerekiyor bu aşamada :Mümkün olduğunca ince sermek lazım. Kolay kırıklanması için.







Gelelim çorbamıza : Dünkü pastamızdan kalan biraz soyulmuş kabak ile çorba yaptım bugün. Eşimden ve benden geçer not aldı .Oğlum denemediği için yorum yapmadı :)) Kendisi her zamanki gibi yoğurt yedi kalktı beyfendi :((

Çorba için internette bir sürü tarif okudum , ama karar veremedim. Bazıları süt ile bazıları sütsüz idi. Bazıları kabağı doğrarken bazıları rendeliyordu  :)
Bende sonundan hepsinden harman kafama göre bi çorba yaptım. Çok lezzetli oldu .Bu yüzden gönül rahatlığı içinde yazıyorum :)

Malzemeler
1 dilim kabak
1 büyük patates
2 kaşık kavrulmuş un
1 bardak süt
1 orta boy soğan
yağ , tuz ,baharat (ne seviyorsanız)

Hazırlanışı :

Soğanı biraz kavurdum . Kabak ve patatesi rendeleyip soğana ekledim. Sonra suyunu ekledim 10-15 dk ancak kaynadı pişti .Sonra ayrı bir kasede süt ile unu karıştırıp yavaşça çorbaya ekledim. 1 taşım daha kaynatıp kapattım. Eşim için üzerine kırmızı biber ile tereyağı yaktım ama biz oğlumla kullanmıyoruz :) Bu arada bu çorba içindekiler sebebiyle sanırım  soğumuyor hemen buna dikkat.Sofranızı kurmadan
5 dk önce falan kaselere doldurun derim ben :D Ben genelde çok sıcak severim ama bana bile sıcak geldi :))

Birde ben tatlı olur belki diye havuç eklemedim. Tüm tariflerde havuç var oysaki. Siz dilerseniz ekleyebilirsiniz. Bu arada hiç tatlı olmadı çorbamız. Hatta tadından pek kabak olduğu bile anlaşılmadı. Daha kabağım bitmedi , başka tariflerde deneyeceğim. Beğendiklerim olursa onlarıda yazarım :))

Blogum yemek blogu olmadığı ve ben yemek yapmaktan hakikaten anlamadığım için şimdi bana bu yazdıklarım garip geliyor ama umarım sizi sıkmamışımdır :))


27 Kasım 2012 Salı

Ev Yapımı Çikolata :) Hemde Babamızın Elinden

Ev yapımı çikolata yazdığıma bakmayın başlığa. Ne yazsam bilemedim başlığa :) Çikolatayı eritip fıstıkladık sadece.  Pasta malzemeleri satan bir dükkana gönderdim eşimi  tuzsuz antep fıstığı almaya. O kendini kaybetmiş bi sürü alakasız şey almış gelmiş. Birde bana telefon açıyor "oğlanın doğum günü için süslerden , şeker hamurlarından alayımmı diye "
Neyse tablet çikolata almış. Hani eritilipte kullanılan çikolatalardan , yoğun mu yoğun yemek mümkün değil.
Ne yapalım eritip değişik çikolatalar yapalım dedim . Ama ben bilmem hiç yapmadım üstelik kalıbımız bile yok :) Yok kafasına koydu ya illa yapacak . Geçti mutfağa : Benmari usulü çikolatayı eritti , eritirken " amma uzun sürdü " diye söylendi. Sonra içine tatlı için aldığı antep fıstıklarından bütün bütün attı . Silikon kurabiye kalıplarına döktü. Oldumu oldu valla :) Ben pek sevmem çikolata o ayrı . Ama çok oldu. Günlerce sürdü bitirmesi :)) Bana da bir sürü kirli kapkaçak kaldı .






27 Ağustos 2012 Pazartesi

Kışlık Konserve Domates Yaptım

Yazın en güzel günleri yaşarken kışa hazırlık yapmadan da olmazdı dimi ? Kış içi konserve domateslerimi hazırladım bugün.Bu yıl ilk defa yalnız yaptığım için ayrı bir heyecanlıydım.OLurmu olmazmı derken süper oldular :))
İlk defa deneyecek olanlar için kendi yaptığım şekli tarif etmek istedim .Önce domatesleri robottan geçirdim. Ben kabuklarını soymadım.Çok ince olduğu için gerek bile duymadım.


Sonra konserve kavanozlarına doldurdum. Normal düz standart kavanozlardan kullandım.Bunların 0.5 lt olanlarından 4 adet,1 lt olanlarından 3 adet alıyor benim düdüklü tencerem. 


Yeni kapak aldım.Eskilerde kullanıyormuş ama ben riske girmek istemiyorum. Eski kullanışmış  kapakları geri dönüşüme atıyorum Sonuçta teneke doğaya karışsa bile plastik olmadığı için sorun yok.



Düdüklü tencerenin içine temiz bir bez serdim ki kaynayınca şişeler birbirine çarpmasın. Riske girmeye gerek yok :) 




Veee düdüklüde kaynayığ düdüğünü indirdikten sonra 10-15 dk daha kaynattım.Kapattım .İçinde soğumaya bıraktım. ELimle alabileceğim kadar soğuduktan sonra çıkardım düdüklüden.


 Kavanozlar haricinde soda şişelerine de yaptım .Bunlar boyutundan dolayı çok pratik oluyor. Sadece tek yemeklik.Aç dök bu kadar . Kendi içtiğimiz ve önceki seneden kalan şişelerimi güzelce temizledim .Annemin aldığı sıfır gazoz şişesi kapaklarımı hazırladım.



Rondodan çektiğim domateslerimin bir kısmını şişelere doldurdum. 


Bu şişelerin kapaklarını kapatmak için aşağıdaki gibi bir makina var .Başka işe yaramıyor ama sırf bunun için bile almaya değer. 


Şişenin ağzına kapağı koyup makinanın ağzına hizalıyorsunuz .Kolu bastırınca hopp kapak kapanıyor ve şişe havaya kalkıyor. Şişe havaya kalkınca kapak kapanmış demektir. 


Aşağıdakilerde kullanılmaya hazır olan kavanozlarım ve şişelerim. Alt kısmında biraz su birikmesi normaldir. bunu dert etmeyin. 




 Ben hepsi beraber zorlamasın diye önce 6 kg domates aldım.Bundan 8 kavanoz ve 10 şişe çıktı. her kavanoz 3 yemekten 34 günlük domatesim hazır. Yani 1 ay desem 12-15 kilo daha yapsam bana tüm kış yeter. Buzluğa atılan domates te güzel oluyor ama çözülmeden atmayı sevmiyorum ben tencereye.Hemde dolabıma başka şeyler koyuyorum..Böylece yer kaplamamış oluyor domatesler dolabımda. Sırada taze fasülye konservem var .Pazardan alır almaz yapıcam geç kalmadan. HErkese ağız tatlılığıyla geçecek güzel bir kış diliyorum :)