Sayfalar

erkek çocuk kıyafet etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
erkek çocuk kıyafet etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

16 Mart 2015 Pazartesi

Ana Oğul Kombin :)


Hep kız hep kız hep anne kız .Yeter ama düşman mı çatlatıyorsunuz bilmiyorum ki. Ne yani bizim oğlumuz var diye takım giyemezmiyiz. 
Öyle bir dikeriz öyle bir giyeriz ki şaşar kalırsınız :) İnanmadınız mı yoksa ? Buyrun o zaman resimlere :) 





Kombinimizi nerde mi giydik ? Oğlumun bir sınıf arkadaşının doğum gününde giydik. Partiden sonrada sahile indik , deniz havası aldık geldik . 

Kumaşımı baykumas.com dan almıştım. Epey olmuştu ancak sıra geldi. 
Dikim aşamasında da bir kare çekmişim instagram için  :) 


Kalıplar oğlumun ki Creazon dergisinden benimki Burda dergisinden Ama benimki sorunlu.38 beden ama epey daraltmak zorunda kaldım. 


Bu arada sabah yürüyüşlerimiz tam gaz devam. havalar iyice ısınıp sıcaktan çıkamayacak duruma gelene kadar devam etmeyi düşünüyoruz. 






24 Ocak 2015 Cumartesi

Çocuk Pantolonu ,Eşofmanı ve Montu Diktim

Selam arkadaşlar. Uzun olmuş yine yazmayalı , sakın tembellik ediyorum sanmayın haa :) İşlerim yoğun , gündüzlerim işlere gecelerim dikişe ayrılmış durumda , Evde pek bilgisayar kullanmayı sevmediğim için bloga yazamadım pek. Gelelim diktiklerime :) Ama hepsini tek postta harcayacağımı sanmayın :))
 Oğlum 5 yaşında ,yaklaşık 2 yıldır giydiklerinin yarısını ben dikiyorum nerdeyse :) Özellikle ev giysilerini diyebiliriz tabi. Ama son zamanlarda iyi iş çıkarmaya başladım :) Övünmek değil canııım kendimi gaza getiriyorum sadece :))





Kumaşım yetmediği için ön bacaklara ekleme yaptım :) Hoş dursun diye çıma çektim :) Çıma sanırım tek tarafa yatırma işlemine deniyordu ama hatırlayamadım özür :) 





Eşofman çok güzel oldu. Kumaşı kalın yumuşacık eşofman kumaşından ama kalıbı pantolon kalıbı olduğu için çok şık durdu oğlumun üzerinde. Eşofman kreşe giden çocuklarda rahat oluyor ama ben öyle çok bol paçası da lastikli eşofmanları sevmiyorum. Bu yüzden son 2 yıldır kreşte giydiği bir çok eşofmanı bile ben diktim. 

Aslında bu eşofmanda önce dikmiş olduğum ve çok daha fazla emek harcamış olduğum kadife pantolonu niye çekmemişim anlamadım :)) Ama üzerinde görebilirsiniz. Eşofmanla aynı kalıptan dikildi .  Cepleri falan çok güzel oldu. Onu da çeker eklerim muhakkak :)) 



Üzerindeki montu da ben diktim tabiyki :) İnce kaşe kumaştan .Kemer çok soğuk olmuyor malum.Bizi bi mont götürüyor. Diktiğimden beri kalın hazır montunu hiç giymedi desem yeridir. Dinazor aplikesi H&M den almıştım , çok oldu. O olmadan olmaz. 
Astarını da geçen yaz almıştım .Kalın yumuşacık penye kumaş.Tabiyki yine dinazorlu . Pijama dikecektim fırsat olmamıştı bir türlü.İyi ki de olmamış :)) 

Yakında bir mont daha dikmeyi düşünüyorum. Onu aşama aşama yayınlamayı düşünüyorum . 
Aslında talep  olursa etkinlik bile yapabiliriz . Çocuk kıyafeti etkinliği hiç yapmadık yanlış hatırlamıyorsam :)) 

Bu kaşe kumaşın kırmızı ve siyahını da almıştım. www.kumasfirsati.com dan .Siyah eşime kırmızı bana kahverengi oğluma. Ama kargo ödemeyeyim diye fazla almışım kumaşları siyah ve kırmızıdan da oğluma birer mont daha çıkacak gibi :) Özellikle siyah olanı ceket tarzı klasik bişey dikmek istiyorum. Kırmızı bunun gibi günlük olucak :) 

Bundan sonraki postum erkek gömleği üzerine olacak , 2 tane daha erkek gömleği diktim. 2 side pek güzel oldu , eşim tarafından beğenildi ve giyilmekte :)) Yani nezaket icabı beğenip bi kenara atmadı :) 
Talep ederseniz onunda aşamalarını en azından işlem sıralarını eklerim. 

Sağlıcakla kalın dostlar . Sevgilerimle. 
Bu sıralar kimseye gidip bakamıyorum neler yapmışsınız diye .Kusura bakmayın lütfen .
 En kısa zamanda telafi edeceğim :)) 


13 Mayıs 2014 Salı

Yeni Dikişler Yetişmeyen İşler İnstagram :) Ortaya Karışık

Her yılın bu zamanı işlerimiz yoğunlaştığı için ben hiç bişeye fırst bulamam :)) Ne dikişe ne gezmeye ne arkadaşlarımla bir yere gitmeye :)Ama yapacak bişeyyok.Yılın sadece şu 3-4 ayında yoğunluk olduğu için ekmek parası deyip katlanıyoruz :) Ama dikiş benim için terapi demiştim ya dikmeden duramıyorum ki. Arada derede gece yarısı da olsa bişeyler dikmek deşarj olmamı sağlıyor :) Hatta balkonuma istasyon diyorum ben. Hem deşarj oluyorum orada hem de şarj :))

Bu postun bir konusu  yok . Ortaya karışık olsun madem .

Bismillah deyip başlayalım :)

Bol bol havlu diktim. Taa izmirde eltime bile gönderdim ama nedense hiç fotoğraf çekmemişim :) Baykuşlu diktim / muzlu / soğanlı / matruşkalı / ağaçlı ohoo bissürü :))



Bu en sevdiğimiz pantolonumuz :) Sürekli üzerinde oğlumun :) -Evrim Pantolonun çok güzelmiş- dediklerinde -annem dikti- diyor ya işte o an onun gülümsemesini görmek dünyaya bedel :) 


Bu da ondan bir önce diktiğim pantolon .Hatta eskidi bile dizlerine baksanıza :) Bunu da çok seviyor ama henüz hiç bişey dinozor sevgisinin önüne geçemedi :) Beller yine eşofman tipi :) Dar paça .Üst kıyafetini genelde dışında bırakıyoruz eteklerini .Beli görünmüyor. Böylece hem rahat hem şık oluyor .Üstelik her iki kot kumaşı da ince yumuşacık likralı rahat kumaşlar. Eşofmandan farkı yok yani rahatlık bakımından :) 


Balkonumuzdaki asmamız .Bi sürü üzüm salkımı var üzerinde :)



Oğlum bana kuru çiçek toplar getirir de ben evdeki en minnak vazoyu bulup en yakışan yere koymazmıyım hiç :)) 


Bir de bundan yaptım (adını unuttum ) ama ev ahalisi sevmedi. Aslında güzel oldu ama bizimkilerin bu taraklarda bezi yoktur. Kurabiyeymiş tatlıymış hiç onlara göre değil :) Varsa yoksa dondurma :) 
Tarif netten :) 1 çay bardağı şeker 3 çay bardağı  hindistan cevizi 3 yumurtanın beyazı .Sadece bu kadar .  Yoksa şeker yerine yağmıydı acaba . Şu 3 tane malzemeyi bile unuttum ya helal olsun . Siz bana güvenmeyin internetten bakın tarifine. Yapanı seveni çok.Ama bizimkiler sevmedi maalesef. Ondan sonra niye mutfağını geliştirmiyorsun oluyor :) Nasıl gelişsin ki. Yaptığını yiyen yok :) 


En sevdiği dinozorlu pantolonuyla yeni dinozorlu gömleğiyle oğlum :) Gömlek biraz uzundu . Boyundan kısalltım. Yıkanmasına rağmen çekmedi çünkü :) Yine elim değdi yani :) 



Sıcak sıcak makinadan yeni çıkan :) Çok sevdiğim bir dostumun kuzusu için diktim. Dün akşam bitti :) 
Kumaşın hikayesini sormayın .Hiç giyilmeden 3 kere kimlik değiştirdi garibim kumaş :)) 


Bunlar bitenler .Birde bitmeyen yarım o kadar iş var ki :) Hatta etkinlik pantolonumu bile bitirmedim. Gerçi benimki pantolondan çok kumaşı nedeniyle eşofmana benzeyecek ama olsun .Azimle yetiştireceğim inşallah :) Sevgili Çiğdem (http://www.dikisdersi.com ) perşembe cuma toplayalım resimleri demiş.O güne yetiştireceğim inşallah :)) 
Yetişmezse de eşime bir eşofman diktim .Güzelde oldu hani :) Onunla katılırım artık etkinliğe :) Olurmu olur :)



1 Mayıs 2014 Perşembe

Geldik Zurnanın Son Deliğine :) 23 Nisan Gösterisi Kedi Kostümlerimiz Nasıl Olmuş ?

İyiki bir kostüm işi aldım yani.Her işimi 23 nisandan sonraya ertelemişim .Şimdi yoğunluktan dolayı 23 nisan fotoğraflarını bile atamadım bloga :) Ama sağlık olsun dimi. Yetişir mi yetişmez mi ? Makina bozuk nasıl olurki. Kalıp yok, kumaş yok, tül yok ,pisi pisi yok fermuar yok. Ortada makas ,.iğne iplik ve bendeki deli cesareti dışında hiç bişey yoktu elde bu işe kalkıştığımızda. Ama azmedince oluyormuş. Gerçekten. Pisipisi internetten . Kumaş ve fermuar izmirden. Tüller ve yine fermuarlar antalyadan .2 kere fermuar aldımda :) Makina istanbuldan :)) Kârlı bir iş olmadı (ki zaten kâr amacı güdülmeden girilen bir işti) ama benim çok içime sinen bir çalışma oldu. 22 Nisan da gösterimizi yaptık . 21 Nisan gecesi sabaha kadar uyumadım dikiş yetiştirdim. Niye o kadar geçe kaldı. Makinam bozuktu. Farklı yerlerde denemeler yaptım. Tüller gecikti sipariş verildi vs bi sürü aksilik oldu. Hatta kuyrukların düğmelerini son anda diğer veli arkadaşların yardımıyla bitirdim :) Bu kadar aksilik oldu olmasına ama ortaya çıkan iş içimize sindi ya hepsini unuttuk gitti valla. Çocuklar çok beğendi , veli arkadaşlar çok beğendi , öğretmenimiz çok beğendi.

Gelelim kostümlerimize :) 

Tüm çocuklara önden fermuarlı tulum şeklinde kedi kostümü. Kızlar için extra tütü etek . Oğlanlar iiçin papyon. Tüm çocuklar için keçeden / metal taca dikilmiş kulaklar :)

Tulumları daha sonra çocuklar oyun oynarken kendileri giyip çıkarabilsinler diye önden fermuarlı yaptım.
Tulumlar daha sonra başka kostümlerde kullanılabilsin diye kuyruklarını düğme ile takıp çıkarılabilir yaptım.
Söz konusu minicik bedenler olunca kumaşın en iyisini aldım. (ki hiç bir kostümde bu kadar kaliteli kumaş kullanan olmamıştır-o kadar iddalıyım yani :) ) Şaka bir yana gerçekten  kostüm için fazla bile kaliteli bir kumaştı.Sipariş verirken iyisi olsun dedim .Kardeşim abartmış :)) 
Kızların tütüleri için Kristal tül kullandık (-dık diyorum çünkü sevgili öğretmenimiz ve en yakın arkadaşımla beraber yaptık tütüleri .Tabi öğretmenimizin eşi ve benim eşimin çok büyük katkısı oldu.Onlara da burdan çok teşekkür ediyorum. Gülmeyin eşim 2 tane etek bağladı :) Ki bu yüzde 20 'ye tekabül ediyor :)) 2 tanede Muhammed Hocam bağladı :)) Yani bizim tüm işlerimiz gibi cümbür cemaat eğlenceli bi iş oldu.

Gelelim mi kuzuların ay pardon pisiciklerin kostümlerine.


Bunlar tadından yenmez şeker pisiler


Bu örnek kostüm :) Yayınlamıştım daha önce. 

 Benim kuzu ay yine karıştırdım bak pisi ve en yakın arkadaşı (ki kendisi benim en yakın arkadaşımın oğlu olur )


Gösteri öncesine yerlerine geçerken 


Gösterileri :) 









Alnımın akıyla çıktım ya bu işten.Rabbim sana şükürler olsun.Bana tütülerde çok yardım eden ve hiç tereddütsüz güvenen öğretmenimize ve tabisi en yakın arkadaşıma (adı bende saklı :P ) çok teşekkür ediyorum. Hatta kulakları tamamen o yaptı. Ben malzemelerini verdim son gece hepsini o tek başına yaptı .

Sizlerinde geçmiş de olsa 23 Nisan Çocuk Bayramınızı Kutlarım. 
Tüm çocuklara çocuk bedenlerine el uzatılmayan çocukça yaşayabildikleri çok bayramlar  dilerim. 

19 Kasım 2013 Salı

Bu Aralar Diktiklerim 2

Dikişe yeniden heveslendiğimi söylemişmiydim. Aslında bu heves bana biraz da zarar veriyor. Diğer yapmam gerekenleri aksatıyorum :S  Umarım kısa zamanda bi orta yol bulurum.
Bir kaç çanta diktim bu arada onlar tamamlanınca başka postta yayınlarım inşallah. Oğluma diktiklerimle devam edeyim :)) 

Bu diğer postta da bulunan ilk basit eşofmanımız :) Yanda ve arkada 1 adet olmak üzere 2 cebi var. Belinde kendi kumaşından kemer içinede kalın lastik geçirdim.


Bu da sahibinin üzerindeki resmi :) 



Bunun kumaşı yumuşacık çok güzel. Beli daha önceki büyük gelen şortundan çıkarılmış eşofman lastiği :) 

Yumuşak olduğu için severek giyiyor. Rengi tam çıkmamış resimde acı yeşil . Bacağına zebra diktim .  Bu da cepsiz ilk öğrendiklerimden. 



Bu kalın eşofman kumaşından . Cepli pantolon modelinde kestim. Üzerinde çok güzel duruyor :) İsminin baş harfini aplike yaptım. 


Bu kumaşı görünce bayıldım 

Arkadaşımın kızına eşofman takım diktim doğumgünü hediyesi olarak .Doğum günü teması minifareydi çünkü :) 


Hazır eşofmanlar gibi olmasına ramak kaldı yaptıklarımın . Malzeme eksikliğim olduğu için tam olamıyor maalesef. Misal yakaların içine takılan şey (adını bilmiyorum )-riba diye bişey var o olabilir mi ? 
O malzemeden olursa görünen dikişlerim daha temiz olacak inşallah. 


Sonuç bu. Arkadaşım beğendi kızı da beğenmiş. Sağolsunlar. Kumaşım az olduğu için üzerine göre olmuş. Keşke az daha büyük olsaydı :) 



Kendi küçük gelen kot pantolumdan oğluma pantolon diktim. Cep ve ağ  kısımlarını olduğu gibi kullandım.Ağ kısmının kalın dikişlerini kestim tabiyki. Beline de kendisinin giyip çıkarması kolay olsun diye eşofman lastiği taktım. Çok yakıştı. Dün kreşe giderken giydi hatta :) Oğlum beğenip te giyince mutlu oluyorum tabiyki :) 


Resimde paçanın birisi kısa birisi uzun gibi çıkmış. Sonradan farkettim .Ama eşit bacak boyları :) 



Bu postun en özel parçasına sıra geldi. Cuma günü okulda pijama partisi varmış. Perşembe akşamı haberim oldu tabi :) Evde pijaması çok ama hepsi inceli kalınlısı penye nihayetinde :) Partiye ne yakışır. Tabiyki pazen pijama. Kumaşım kısıtlıydı. Bi süredir ne yapsam çıkmaz takım diye düşünüyordum. Mecburen olursa olur olmazsa kalır diye o akşam kestim. Yettiğince bi pijama diktik oğlumla :) Bayıldı .HEnüz prova aşamasındayken bile "en sevdiğim pijamam " dedi. Bu lafın üzerine bu pijama sabaha yetiştirilmezmi :) Tabiyki   yetiştirdim ve sabah gönderdim okula .


Bu askıda :) 

Bu da üzerinde :) Yakışmış mı :) 




12 Kasım 2013 Salı

Bu Aralar Diktiklerim 1

Aslında bu post yazılalı uzun zaman oldu ama bir türlü fırsat bulupta fotoğrafları yükleyemediğim için ancak yayınlayabildim.Aslında daha yayınlayamazdım ama blogger arkadaşlarımdan sevgili  Bahar Yorgun blogunda yayınladığı dikiş ve yaşam blogları listesinde bana da yer verdiği için utandım biraz :)) Çünkü o kadar dikiş sevmeme rağmen ilk bakışta blogum dikiş blogu gibi durmuyor :)) Onun gazıyla hemen bu akşam ekledim resimleri. Demekki arada beni dürtecek bişeyler lazım.
Ne diyordum saolsun sevgili Bahar blogunda dikiş bloglarını bir araya toplama gibi güzel bir işe kalkıştı. Çok ta faydalı olduğuna inanıyorum .Çünkü ben ilk yayınladığı listedeki bir kaç blogu biliyordum takipteydim ama benimde olduğum 2.listedeki bir çok blogu bilmiyordum.Şimdi onun sayesinde diğer blogger arkadaşlara da uğrayıp onların bloglarını da gezebileceğim. Birbirimizi bulup misafir etme imkanı oluşturdu bizlere. Bir kez daha teşekkür ediyorum buradan Sevgili Bahar arkadaşıma.

1.Liste buradan : http://baharinelleri.blogspot.com/2013/11/dikis-bloglar-bolum-1.html
2.Liste buradan : http://baharinelleri.blogspot.com/2013/11/dikis-ve-yasam-bloglar.html


Buradan sonrası eski posttan değişiklik yapmadım :))

Bu aralar yeniden dikişe heveslenmiş durumdayım. Çalıştığım ve sınırlı zamanlarda dikişe fırsat bulduğum için pek fotoğraf çekemiyorum. Şimdilik çekmiş olduklarımı yayınlamak istedim. Diğer diktiklerimde fotoğraflandıktan sonra inşallah :))

Oğluma Yatak örtüsü ve yastıktan oluşan takım diktim. Perdesi de yakında dikilecek inşallah. Ama örtümüzü ve yastığımızı kullanıyoruz bile :)








Polar kumaştan oğluma eşofman takımı diktim . 2 takım oldu kumaşım yetince . Takımın birisinin alt ve üstüne  1 rakamı diktim :)







İki adet eşofman alt diktim. Birisi burada yok. Çok giydiği için sürekli kirli sepetinde :) Temiz yakalarsam fotolarım onu da :)






Gelelim postun bombasına . Oğluma keten pantalon diktim . Açık mavi renkte cepli dar paçalı keten pantalon diktim. İlk kez pantolon diktim üstelik cepli.İlk cep çalışmam oldu bu . Kalıbı burda dergisi Ekim 2013 sayısındaki kız çocuk pantalonun kalıbı :) Ama oğluma da yakıştı.




Aynı kalıptan bir krem rengi keten daha kestim. Dikilmeyi bekliyor. Bu pantolonda görmüş oldum cep yapmak çok ta zor değilmiş.Bundan sonra diktiğim eşofmanlar hep cepli oluyor artık :) Şimdiye kadar gözüm korkmuştu hep :))


Bu posttakiler oğluma diktiklerim oldu tesadüfen. Kendime diktiklerimi başka bir postta paylaşayım en iyisi .Çok uzadı bu post çünkü :))  Sağlıcakla kalın dikişsever dostlar   :)