Sayfalar

geri dönüşüm etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
geri dönüşüm etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

19 Kasım 2013 Salı

Bu Aralar Diktiklerim 2

Dikişe yeniden heveslendiğimi söylemişmiydim. Aslında bu heves bana biraz da zarar veriyor. Diğer yapmam gerekenleri aksatıyorum :S  Umarım kısa zamanda bi orta yol bulurum.
Bir kaç çanta diktim bu arada onlar tamamlanınca başka postta yayınlarım inşallah. Oğluma diktiklerimle devam edeyim :)) 

Bu diğer postta da bulunan ilk basit eşofmanımız :) Yanda ve arkada 1 adet olmak üzere 2 cebi var. Belinde kendi kumaşından kemer içinede kalın lastik geçirdim.


Bu da sahibinin üzerindeki resmi :) 



Bunun kumaşı yumuşacık çok güzel. Beli daha önceki büyük gelen şortundan çıkarılmış eşofman lastiği :) 

Yumuşak olduğu için severek giyiyor. Rengi tam çıkmamış resimde acı yeşil . Bacağına zebra diktim .  Bu da cepsiz ilk öğrendiklerimden. 



Bu kalın eşofman kumaşından . Cepli pantolon modelinde kestim. Üzerinde çok güzel duruyor :) İsminin baş harfini aplike yaptım. 


Bu kumaşı görünce bayıldım 

Arkadaşımın kızına eşofman takım diktim doğumgünü hediyesi olarak .Doğum günü teması minifareydi çünkü :) 


Hazır eşofmanlar gibi olmasına ramak kaldı yaptıklarımın . Malzeme eksikliğim olduğu için tam olamıyor maalesef. Misal yakaların içine takılan şey (adını bilmiyorum )-riba diye bişey var o olabilir mi ? 
O malzemeden olursa görünen dikişlerim daha temiz olacak inşallah. 


Sonuç bu. Arkadaşım beğendi kızı da beğenmiş. Sağolsunlar. Kumaşım az olduğu için üzerine göre olmuş. Keşke az daha büyük olsaydı :) 



Kendi küçük gelen kot pantolumdan oğluma pantolon diktim. Cep ve ağ  kısımlarını olduğu gibi kullandım.Ağ kısmının kalın dikişlerini kestim tabiyki. Beline de kendisinin giyip çıkarması kolay olsun diye eşofman lastiği taktım. Çok yakıştı. Dün kreşe giderken giydi hatta :) Oğlum beğenip te giyince mutlu oluyorum tabiyki :) 


Resimde paçanın birisi kısa birisi uzun gibi çıkmış. Sonradan farkettim .Ama eşit bacak boyları :) 



Bu postun en özel parçasına sıra geldi. Cuma günü okulda pijama partisi varmış. Perşembe akşamı haberim oldu tabi :) Evde pijaması çok ama hepsi inceli kalınlısı penye nihayetinde :) Partiye ne yakışır. Tabiyki pazen pijama. Kumaşım kısıtlıydı. Bi süredir ne yapsam çıkmaz takım diye düşünüyordum. Mecburen olursa olur olmazsa kalır diye o akşam kestim. Yettiğince bi pijama diktik oğlumla :) Bayıldı .HEnüz prova aşamasındayken bile "en sevdiğim pijamam " dedi. Bu lafın üzerine bu pijama sabaha yetiştirilmezmi :) Tabiyki   yetiştirdim ve sabah gönderdim okula .


Bu askıda :) 

Bu da üzerinde :) Yakışmış mı :) 




23 Nisan 2013 Salı

Kuru Erzak Kaplarım

Kuru erzaklarımı bir süredir bu kaplarda saklıyorum . Yoğurt kapları bunlar. Ben evde yoğurdu kendim mayaladığım için kapları biriktirmem zor oldu.Bazılarını iş yerinden bazılarını arkadaşlardan taşıdım. Eşim dalga geçti hatta benimle :))
Kaplar için başka düşüncelerim var aslında şimdilik evde olan yapışkanlı kağıttan kareler kestim yapıştırdım.
Hatta 2 tane de teneke kutu kapladım aynı kağıtla ama onları çekmeyi unutmuşum.

Mutfağımdaki rafa dizdim erzak kaplarımı :)) En azından artık dolapta veya çekmecelerde yer işgal etmiyorlar :)





25 Şubat 2013 Pazartesi

Kot Parçasından Kalemlik

Boyum uzun olmadığı için her aldığım pantolonun boyunu kısalttırmak veya kendim kısaltmak zorunda kalıyorum. Ha iyi oluyor bazen hiç yokken kumaş çıkıyor :P Boyunu kısalttığım bir kot pantolonum dan çıkan parça ile kalemlik diktim. Epey oldu aslında ; çok ta önemli bişey değil . Ama eski resimleri karıştırırken gördüm .Ekleyeyim o da eksik kalmasın dedim. hala kullanıyoruz. Araba yolculuklarında atıyoruz çantamıza.İçine boyama kalemlerimizi koyduk .





2 Şubat 2013 Cumartesi

Geri Dönüşüm Abajur

Geri Döşnüm Abajur. Bu abajurun altı önceden vardı. Metal olduğu için atmaya kıyamamıştım. Eski hali pembe idi .
Eşim onu krem rengine boyadı. Sonra eski sarkıt lambamızın boşa çıkan şapkasını buna taktı . İçine de renk değiştiren bir ampul taktı :) Süper bir masa lambası oldu.
Oturma odamıza renk kattı. Ellerine sağlık diyorum burdan :))






Aslında lambanın yapım aşamalarını resimlemiştim ama o resimleri bulamadım.Bulduğum zaman eklerim daha sonra :))

1 Ekim 2012 Pazartesi

Bir Kaç Geri Dönüşüm Birarada ...

Daha önceden annem ve benim tarafımdan yapılmış muhtelif geri dönüşüm ürünler ...

1 - Banyo paspasından kalan iple yapılşım kapı süsü



2 -  Bitki çayı kutusundan pipet kutusuna :) 



3 -  Parça polardan isimli yastık 



4 - 2 adet teneke kutu değerlendirmesi : birisi salça kutusu birisi büyük boy nescafe kutusu idi. Salça kutusu direk yapışkanlı kağıt ile kaplandı.Nescafe kutusu siyaha boyandı ahşap desenli yapışkanlı kağıt ile detaylar yapıldı.İkisi beraber 1 saati geçmedi bile.



5 - Nevresim takımının kullanılmayan alt çarşafından bebek battaniyesi . 2 adet çıktı.Kumaşı

 pazen olduğu için sıcacık oldu. Uzun bi süre kullandık.Kenarlarına annecim tığ ile çiçek yapmıştı. 







31 Aralık 2011 Cumartesi

Parfüm Kutusundan Çift Taraflı Çerçeve

Bu çerçev annem yapmıştı. Hatta 10marifette yayınlamıştı. Annemin blogunu tasfiye ettiğimiz için yaptıklarının bazılarını kaybolmasın anı olsun diye buraya eklemeyi uygun gördüm :)

Resimler nasıl yapıldığını anlatıyor zaten . Yapışkanlı kağıt ile kaplamıştı. Sonradan pulları çok döküldüğü ve bizim oğlan çok oynadığı için yıprandı eskidi atıldı. Ama bi zamanlar böyle bişey yapmıştık diye hatırlarız artık buraya baktıkça :)







19 Temmuz 2011 Salı

Hem geri dönüşüm hem diy projesi

İLk defa şort diktiğim için ne olur ne olmaz diye yeni bir kumaş kesmedim.Eşimin eski gömleğini keserek kullandım.Yani aynı zamanda bir geri dönüşümde oldu.




















15 Temmuz 2011 Cuma

Ahşap Sandalye Dönüşümü

Ahşap sandalyenin geri dönüşü.Yine değerli eşim güzel bir geri dönüşüm projesi yaptı. Eski ahşap ama benim modelini çok beğendim sandalye yi benim için boyadı.Oğlumuzun odasına tamamlayıcı bir sandalye haline getirdi.Oğlumun şimdilik büyük çalışma masası yok ama olduğunda güzel güzel kullanıcak. Aşağıda sandalyenin eski ve yeni hallerini görebilirsiniz :)