Sayfalar

kumaş etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
kumaş etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

21 Mart 2015 Cumartesi

Yeni Kumaşlar Yeni Kalıplar

Henüz elimdeki kumaşlar bitmemişken dayanamayıp yine kumaşlar aldım. İnstagramdan parça kumaş satışı yapan bir arkadaştan ekoseleri kaçırmamak adına hemen sipariş verdim.Bu defa ekoseleri kendim için almış olsamda kaçınılmaz son olarak eşim hepsine el koydu. Birisi hariç.Aslında ona da el koydu ama baktı içinde parlak simli gibi çizgiler var , geri verdi :)
Ama bende ona hiç kamuflaj vermedim . (Kimi kandırıyorum ki o kamuflaj sevmez zaten.)
Olsun ,bütün ekoseler bitmedi ya piyasa da :) Kendime yine alırım. Önceliğim onun gömleklerini dikip vermek , sonra kendime tadını çıkara çıkara kamuflaj gömlekler dikmek. Aklımda bir kısa bir uzun kollu model var .
Kumaşlarım mı buradalar . Kumaşlarımın yanında 50 numara dikip ipliği de aldım. Pantolon dış süsleme dikişlerinde bu kalın ipler güzel oluyor ,iç dikişte de extra sağlamlık sağlıyor.



Bunlar son aldığım dergiler. Hem Burda hem Creazon hem de Burda Dikiş Okulu. Maalesef 3 dergide de hiç değiştirmeden dikebileceğim işte budur dediğim bir model yoktu. Her ay alıyorum ama bunlardan diktiğim model o kadar azki . 


Böyle söylenip dururken Güler Erkan 'ın dikiş kalıpları aklıma geldi. Daha ben çocukken anneannem alır kullanırdı. Oradan bir sempatim var zaten . Babam erkek terzisiydi ve hiç kalıp kullanmazdı. Ne evde ne işyerinde kalıp kullandığını görmedim. Ölçü alır kumaşa çizer keserdi. O yüzden benim kalıp maceram Burda lar ile başladı :) Ama gelin görün ki Burda dergileri ile yıldızımız bir türlü barışmadı. Oysaki 2 senedir biriktirdim , diktiğim model sayısı 5 i geçmez. Creazon çıkınca yeniden heveslendim ama onunla da aşkımız uzun sürmedi.  Ben en iyisi  temel kalıp çıkarmayı öğreneyim  ondan keseyim her şeyi. Ya da pratikten kesmeye devam edeyim. Çünkü dergilerdeki modeller çok feminen ,çok süslü bana göre. Ben daha basic daha gündelik daha spor  kıyafetler dikmeyi , giymeyi seviyorum . 

Bir kaç gün önce Güler Erkan ın dikiş dergilerinden sipariş verdim. 
Gözüm yolda bekliyorum bakalım. Bunlardan kendi bedenime göre güzel kalıplar çıkarıp hep aynılarını kullanmayı düşünüyorum .Sıkıldım artık daraltma işlerinden. 
İşte aldığım dergiler : 







Kalıplarım gelir gelmez kesip dikmeye başlayacağım. Şimdilerde kendimi oyalamak adına basit kısa süren işlerle uğraşıyorum .Sizde satın almak isterseniz : http://www.dilemyayinevi.com.tr/tr/liste.asp?id=15# linkinden dergileri inceleyip telefonla veya mail ile sipariş verebilirsiniz. 
Mail : info@dilemyayinevi.com.tr  Telefon  : Tel: 0212 511 95 85 - 0212 522 19 15
Zaten sitede de görebilirsiniz. 
Umarım fazla gecikmez şu kalıplar :)))




15 Ekim 2014 Çarşamba

Tembel Adam Yaratıcı Olur , Üstelik Hediye Vermeyi de Sever :)

Birisine desem burdan benim internetten görüştüğüm arkadaşlarım var. Yüzyüze görüşemediğimiz ama maille telefonla görüştüğümüz.Hatta özel günlerde çekilişler düzenlediğimiz.Bazen de ortada hiç özel bişey yokken sırf ben kumaşını beğendim diye yanına da bir sürü hediye koyup gönderen arkadaşlar var desem :) "hadi ordan be " cevabını alırım. Ama bu yazdıklarım gerçek :) Çok şükür ki :)
Elektrik almak deyimini sevmesemde tam olarak hislerimi anlatıyor. Sanal alem demiyorum aslında birbirimizin resmini , çocuklarımızı , evlerimizi , görüyoruz paylaşıyoruz sonuçta :)

İşte böyle :) Mesajlaşıp blog üzerinden instagram üzerinden görüştüğüm blogger  arkadaşım bana çok güzel bir hediye paketi gönderdi :)
Güzel kızları ve kendisine bir örnek kıyafetler dikip beni kıskandırıyor kendisi :) Çünkü ben takım giyinmeyi çok severim :))



Çok sevgili arkadaşımın bloguna burdan : instagram hesabına burdan bakabilirsiniz . Ama dikişe gönül veren blogger arkadaşlar zira birbirimizi tanıyor seviyor ve takip ediyoruz. Muhtemelelen biliyorsunuzdur zaten :)

Şimdi gelelim güzel hediyelerime. Ben sadece beğendiğim bir kumaş gelecek diye beklerken bir açtım paketi bir sürü güzel kumaş dikiş malzemesi bir arada :))

Herşey bu kumaşı beğenmemle başladı :) Baksanıza ne kadar güzel değilmi ? 




Bu penye bir kumaş .Oldukça esnek.Şöyle salaş bir hırka güzel olur hani :) 


Bu çok hoş bir tişörte ön olabilecek çok güzel bir parça .Gerçeği çok daha güzel. 


Bu parçaya da bayıldım. Bu boyutta 2 adet var. Bir tişörtün önü yaparsam 2 tane tişört çıkar :) 


Bu küçük parça nasıl güzel nasıl simli. Minik bir kız çocuğuna gidecek bir elbiseye aplike olacak muhtemelen :) 


Bu aplikeyi ne yapsam bilemedim hala. Sırtta güzel olur dedi güzel arkadaşım ama nasıl bişey çıkar bilmiyorum şimdilik :)


Bu apoletleri yaza dikeceğim beyaz bir bluza kullanırım dedim :) 


Bu yaka için o kadar beklemem sanırım :) Beyaz bir şile bezi var elimde :) Onun için nefis bir yaka olur. 



Üşenmemiş pakete bu beyaz biyeyi de eklemiş arkadaşım :) 



Bu tarz bir yaka kullanmadım hiç .Sonucu bende merak ediyorum :)


Bu kumaş minicik kalplere sahip.Puantiye gibi dursada onlar minicik kalpler.Tam pudra pembesi. Bundan kendime hoş bir sweat dikmeyi düşünüyorum.Hatta ensesinde görünen fermuar bile olabilir. (modası geçmiş olabilir ama ben ancak dikeceğim :) ) 


Bunlar diğer malzemeler. Benim pek yaratıcılığım yoktur.Muhtemelen ilham gelmesini bekleyeceğim bunlar için :)) 



Buradan bu güzel hediyelerin için bir kez daha teşekkür ederim canım benim. Güzel kızların ve sana sağlıklı bol dikişli günler dilerim :)) Umarım bu güzel postu görürsün :)) 




2 Ağustos 2014 Cumartesi

SIcak Sıcak Kumaşlarım :)

Yepyeni kumaşlarımı paylaşmak istedim sizlerle :) 

1- Pazardan aldıklarım. Oğluma ve oğlumun arkadaşına dikilecek (yeni kardeşi oldu ve bebek hediyesi haricinde büyüğe de hediye götürmeli diye düşünüyorum ben -varolan kardeş kıskançlığını daha da körüklemeyelim diye :) )  .Çizgili olan kumaşdan eşime tişört dikeceğim. Aynısından daha önce diktim kendime. O pek sevmesede ben takım giyinmeyi çok seviyorum :)) 


2-Baykumaşın yumuşacık bebek penyesi .Kocaman bir parça aldım. İyiki almışım.Penyesinin kalitesi çok güzel. Bundan oğluma ve  kuzenlerimin  yeni doğacak bebeklerine birşeyler dikeceğim .


3-Lacoste dediğimiz pike penye kumaşlar . Yine baykumaştan.Bunlar diğer aldıklarımın yanında hediye geldi :) Çok güzeller. 


3- 2 parça likralı kot kumaş . Koyu yeşil.Yine baykumaştan. Kendime ve oğluma kış gelince pantolon dikeceğim :) Hep anne kız kombini görecek değiliz ya :) 


4- Bunlar yine baykumaştan pike penye. Açık gri. Bunlardan çalışanlarımıza logolu tişört dikeceğim :) Eşim dikiş makinasını alırken şart koymuştu.Artık firma tişörtlerini de sen dikeceksin diye :) Umarım becerebilirim :)) 


5- Bunlarda modası geçmeden dikmek istediğim neon kumaşlar. Çok esnek ve yumuşacıklar.Umarım esnetmeden kaydırmadan dikebilirim :) Bu arada ilk defa  neon renk dikip giyeceğim :)) Yine baykumaştan .


6- Bunlarda yine baykumaştan. Eşime gömlek dikmeyi düşünüyorum :) Tabi şimdilik düşünüyorum sadece :) 
Düz renk gri olanlar baykumaşın hediyesi . 


7- Buda kalın kışlık sweatshirt kumaşı.İçin tüylü kalın penye . Eşime ve oğluma (yeterse bana da ) eşofman altı dikeceğim kışa :) Yine baykumaştan .


Dİkkat ettimde hep oğluma ve eşime almışım bu defa kumaş :) Ama kendine dikilecek o kadar çok kumaşım varki.Onları dikmeye başlasam 1 sene kumaş almamam lazım :) 



13 Mayıs 2014 Salı

Yeni Dikişler Yetişmeyen İşler İnstagram :) Ortaya Karışık

Her yılın bu zamanı işlerimiz yoğunlaştığı için ben hiç bişeye fırst bulamam :)) Ne dikişe ne gezmeye ne arkadaşlarımla bir yere gitmeye :)Ama yapacak bişeyyok.Yılın sadece şu 3-4 ayında yoğunluk olduğu için ekmek parası deyip katlanıyoruz :) Ama dikiş benim için terapi demiştim ya dikmeden duramıyorum ki. Arada derede gece yarısı da olsa bişeyler dikmek deşarj olmamı sağlıyor :) Hatta balkonuma istasyon diyorum ben. Hem deşarj oluyorum orada hem de şarj :))

Bu postun bir konusu  yok . Ortaya karışık olsun madem .

Bismillah deyip başlayalım :)

Bol bol havlu diktim. Taa izmirde eltime bile gönderdim ama nedense hiç fotoğraf çekmemişim :) Baykuşlu diktim / muzlu / soğanlı / matruşkalı / ağaçlı ohoo bissürü :))



Bu en sevdiğimiz pantolonumuz :) Sürekli üzerinde oğlumun :) -Evrim Pantolonun çok güzelmiş- dediklerinde -annem dikti- diyor ya işte o an onun gülümsemesini görmek dünyaya bedel :) 


Bu da ondan bir önce diktiğim pantolon .Hatta eskidi bile dizlerine baksanıza :) Bunu da çok seviyor ama henüz hiç bişey dinozor sevgisinin önüne geçemedi :) Beller yine eşofman tipi :) Dar paça .Üst kıyafetini genelde dışında bırakıyoruz eteklerini .Beli görünmüyor. Böylece hem rahat hem şık oluyor .Üstelik her iki kot kumaşı da ince yumuşacık likralı rahat kumaşlar. Eşofmandan farkı yok yani rahatlık bakımından :) 


Balkonumuzdaki asmamız .Bi sürü üzüm salkımı var üzerinde :)



Oğlum bana kuru çiçek toplar getirir de ben evdeki en minnak vazoyu bulup en yakışan yere koymazmıyım hiç :)) 


Bir de bundan yaptım (adını unuttum ) ama ev ahalisi sevmedi. Aslında güzel oldu ama bizimkilerin bu taraklarda bezi yoktur. Kurabiyeymiş tatlıymış hiç onlara göre değil :) Varsa yoksa dondurma :) 
Tarif netten :) 1 çay bardağı şeker 3 çay bardağı  hindistan cevizi 3 yumurtanın beyazı .Sadece bu kadar .  Yoksa şeker yerine yağmıydı acaba . Şu 3 tane malzemeyi bile unuttum ya helal olsun . Siz bana güvenmeyin internetten bakın tarifine. Yapanı seveni çok.Ama bizimkiler sevmedi maalesef. Ondan sonra niye mutfağını geliştirmiyorsun oluyor :) Nasıl gelişsin ki. Yaptığını yiyen yok :) 


En sevdiği dinozorlu pantolonuyla yeni dinozorlu gömleğiyle oğlum :) Gömlek biraz uzundu . Boyundan kısalltım. Yıkanmasına rağmen çekmedi çünkü :) Yine elim değdi yani :) 



Sıcak sıcak makinadan yeni çıkan :) Çok sevdiğim bir dostumun kuzusu için diktim. Dün akşam bitti :) 
Kumaşın hikayesini sormayın .Hiç giyilmeden 3 kere kimlik değiştirdi garibim kumaş :)) 


Bunlar bitenler .Birde bitmeyen yarım o kadar iş var ki :) Hatta etkinlik pantolonumu bile bitirmedim. Gerçi benimki pantolondan çok kumaşı nedeniyle eşofmana benzeyecek ama olsun .Azimle yetiştireceğim inşallah :) Sevgili Çiğdem (http://www.dikisdersi.com ) perşembe cuma toplayalım resimleri demiş.O güne yetiştireceğim inşallah :)) 
Yetişmezse de eşime bir eşofman diktim .Güzelde oldu hani :) Onunla katılırım artık etkinliğe :) Olurmu olur :)



22 Şubat 2014 Cumartesi

Yepyeni Kumaşlarım


Son aldığımı kumaşlarımı göstermek istedim size ama fotoğraflar niye böyle uzun uzun oldu anlamadım. Telefon ile çektiğimden sanırım. Fotoğraf makinamın kablosu bozuldu. Orjinali çok pahalı , uzakdoğudan sipariş verdim henüz gelmedi. Benim telefonum güzel çekiyordu ama onunda kamerasına toz kaçtı , tabletle çekicem onun da flaşı yok :) Eşimin telefonu ile çektim ama onda da uzun uzun oluyor :D
Ama yılmak yok illaki çekip ekliycem buraya :)



1- Bu üç parça da kot kumaş. En alttaki kalın , çanta olucak .Ortadaki ince bana pantolon , en üstteki çok ince kot ise oğluma yazlık pantolon olucak. 2 tane çıkar kumaştan belki bir şort bir pantolon yapabilirim .



 2- En üstteki çiçekli kumaştan biye yapacağım. Aradaki kırmızı beyaz terycoton kumaşlar yarım işlerim için .Alttaki pötikareli den günlük kullanım için masaörtüsü yapacağım mutfağıma :) 


 3-En zoru bu olacak sanırım :) Kendime ilk kez bir bluz/ gömlek dikmeyi deneyeceğim. Burda yetişir inşallah imdadıma :)


 4- Üstteki havlu kumaş. Bir arkadaşıma aplikeli /biyeli mutfak havlusu dikeceğim. Alltaki çizgili pazenden de oğluma gaffur pijama takımı dikeceğim. Eşim bana da alsaydın ya dedi .Ama ciddimiydi şaka mı yaptı anlamadım :) Bir dahakine dedim :) 


 5-Üstteki plaklı ise yine çanta olacak ama bu defa büyükçe bir çanta olacak . Ortadaki kaput dediğimiz oldukça kalın bir kumaş. Ham kumaş yani. Belki çanta yaparım veya çanta içine astar olarak kullanabilirim.Kalın olmasına rağmen kırışan bir kumaş olduğu için kararsızım. Ama ham kumaşları çok seviyorum nedense. Hep almak istiyorum. Kendime şöyle büyükçe bir çanta diksem üzerine aplike veya kumaş kalemleri ile desen yapsam nasıl olur ki ? En alttaki kumaş ise kalın likralı bir kumaş. Çok güzel pantolon olur ama ben kumaş pantolon giymeyi sevmiyorum. Muhtemelen çanta olabilir.



6- Bunlarda deneme amaçlı aldığım pamuk danteller. Çok usta terziymişim gibi tekstil kalemi bile aldım (çizgi taşı neyime yetmiyorsa :) ) Metrelil fermuar ve ilikli lastik olmazsa olmazım zaten :) Çocuk kıyafetlerinde çok kullanışlı oluyor. 

Birde süslü düğmeler aldım onu çekmeyi unutmuşum. Artık bir yerde kullanırsam eklerim :) Bolca tela aldım birde. Güzel planlarım var aplikelerle ilgili :) 



Tüm bu kumaşları gösterdim . Göstermediğim de evde bir dünya kumaş var .Baykumaştan bile aldığım kumaşlarım var. Ama makina var mı derseniz :) YOK . Nasıl yaparım ne zaman makina alırım belli değil.Ama bunları en kısa zamanda fikrimi değiştirmeden kesip kenara koyarım :) Yeni makina alınca bir hevesle hepsini dikerim sanırım :)) 

Bu arada kafamda belirmeye başladı makina tercihlerim. Janome 423s modeline bakıyorum. Bir çok blogger arkadaş kullanıyor ve memnun . Benim ilk düşündüğüm bindallı marka makinanın yaptığı işi hemen hemen yapıyor ve onun yarı fiyatı. 
Aplike olayım olmasa direk sanayi makinası alacağım aslında ama işte aplikeler elimi kolumu bağlıyor :D 
Neyse bu kadar laf yeter , işe döneyim patron kızmasın :)) Umarım tez zamanda bu kumaşların dikilmiş hallerini de ekleyebilirim :) Sağlıcakla kalın dostlar :)