Sayfalar

orjinal kot paçası etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
orjinal kot paçası etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

16 Nisan 2013 Salı

Orjinal Kot Pantalon Paçası Nasıl Yapılır ?


Orjinal görünen kot paçası yapmayı bilmeyen varmı bilmiyorum. Ama ben yeni başlayan hiç bilmeyenler için yazmak istedim. Gerçi fotoğrafları çektikten sonra internette bununla ilgili çok kaynak olduğunu gördüm ama madem niyetlendim foto çektim yazayım dedim. 

1- önce pantalonun boyunu ölçüyoruz. Başka bir pantolondan ölçü alabiliriz . Direk olması gereken boydan kestiğimde benim için uygun oluyor. 1 cm kadar dikişe gidiyor ama eklediğim parçada yaklaşık 1 cm olduğu için 1 cm uzuyor , aynıya geliyor. Yani direk olması gereken boyda dikiş payı bırakmadan kesiyorum. (tabi siz önce kontrol edin.) 

 

2- Sonra çıkan parçadan paçayı ayırıyorum , dikişten sonra 1-2 cm kalacak şekilde .yada daha geniş.sonradan da bu fazlalığı kesebiliriz. 


3- Aynı yöndeki dikişler biribirinin üzerine gelecek şekilde ayarlıyoruz.Yani sol paça sol bacağa , sağ paça sağ bacağa dikilecek. Böyle yazınca zor gibi görünüyor ama çok kolay. 



4- Sonra paçayı pantalonun bacağına giydiriyoruz ters şekilde. İsterseniz bu aşamada teğel yapabilirsiniz isterseniz iğneleyebilirsiniz. İğneleri yan takarsanız dikerken sökmenize gerek olmaz hemde iğneleriniz yamulmaz :) 


5- Sonra paçayı dikiyoruz. Kat farkının olduğu yere ne kadar yakın dikerseniz o kadar iyi. Ben sabahın köründe diktiğim için ona fazla dikkat etmemişim. (her zaman kullandığım makina ayağımıda bulamadım.) 

Hatta makinanız yoksa elde bile dikebilirsiniz bu paçayı. Yine orjinal duracaktır. Bazı eşofmanlarımı ben gece makina çalıştırmamak için otururken çok elimde dikmişimdir. Hiç fark olmuyor.Tabi biraz daha uzun sürüyor.

Ayrıca dikiş ipliğinizin sağlamlığına güvenmezseniz 2 tur bile dönebilirsiniz dikerken. İpliğin rengi içerde kalacağı için hiç önemli değil.  


6- Sonuç böyle oluyor.Dilerseniz fazlalığı biraz daha kesebilirsiniz. Hatta makinanız yapabiliyorsa overlok , sülfile vs yapabilirsiniz ip atmaması için. Yada elinizde sülfile bile olur. Ama ben genelde yapmıyorum içte kaldığı için :) Tembelmiyim neyim. 



7- Sonra ters çevirip ütülüyoruz. Bitti bile. Ben farklı bir ayakla dikince çok yakın dikememişim. Sizde dikemezseniz üzülmeyin ayakta hiç belli olmuyor zaten. Şimdi yakın çektiğim için belli. Bir kaç denemeden sonra daha iyi sonuçlar çıkıyor artık ortaya .Artık kot paçası için verdiğim paralar cebime kalıyor. 


Dikiş makinamı ilk aldığım da kendi parasını çıkaracakmıyım diye tereddüt etmiştim .Hatta bir deftere yazmışım . Makinanın ücretinden düşerek gidiyordum yaptıklarımı . 
Bir sürü paça (kendime-eşime-oğluma)  bir sürü çarşaf yastık kılıfı vs  , sonra eşimin gömlek tamirleri vs. 6 aya kalmadı benim makina sadece kendimize yaptığım işlerden parasını çıkarmıştı :))) 

Hatta gömleklerin eskiyen yakasını ters düz etme olayı var. Yakın zamanda onu da çeker eklerim .Var bir kaç tane çünkü. 
Neyse sonuçta kendim yapınca mutlu oluyorum . Emeğime saygı duyuyorum :))) Kendimi de alır giderim. Sağlıcakla Kalın. Bu arada dikiş makinası almayı düşünenlere kesinlikle hevesiniz varsa bıkmam yaparım diyorsanız alın derim :)) Terapi gibi bişey yahuu :)