Sayfalar

diy etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
diy etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

21 Ağustos 2014 Perşembe

Erkek Gömleği Dikimi

Olabilir mi ? Erkek gömleği dikmiş olabilir miyim :) Bu sorunun cevabı kocaman bir EVET :)


Bir süredir erkek giyim kalıbı arıyorum ya dostla ? Aa buldun mu demeyin , bulamadım. Ama aklıma başka bir fikir geldi. Eşimin giymediği solmuş  bir gömleğini tamamen en ince dikişlerine kadar söktüm :) Genelde giysileri kesmeden biçmeden ihtiyacı olanlara vermeyi tercih ediyorum ama bazı giysiler oluyor mesela. Lekesi çıkmamış , yada çok solmuş . Onları vermiyorum tabi haliyle.Onlarda bu şekilde malzeme oluyor bana :)
İşte o bir zamanlar çok çok sevilerek giyilen gömlek bana kalıp oldu.
Aslında bu deneme amaçlı dikilmiş bir gömlek.Dikebiliyormuyum diye kendimi denedim.Kusurlarım yok mu çook ama onları sadece ben görebiliyorum :))

Gömleğin yakasında tela yok , hem telam yoktu hem gerek yoktu. Nasılsa giyilmeyecek dedim :) Ama keşke tela almayı bekleseydim. Giyilebilecek kadar güzel oldu :)
Fransız dikişi yapmayı beceremedim , normal diktim , dikişleri yana yatırıp çıma dikişi geçtim.


İliklerimde fena olmadı hani :) 
Ortasındaki siyahlık kurşunkalem izi :) Yıkanınca geçecek :)


Kol bantı biraz daha geniş olmalıymış , ültimatom geldi :)



Askıda yamuk durmuş ama milimilimine aynı yakaların boyutu :) 



Etekler muhakkak yuvarlak olur .Başka türlü giymez hazretleri :) 


Askıda uzaktan görünüm. Sabah çok erken çektiğim için koyacak bir yerler bulamadım :)


Yakın detay :) Çok yakın bakmayın ama kusurları görebilirsiniz :)


Hey maşallah babanda mı terziydi be dedim kendime sonra cevapladım "Evet yavrum senin baban bir terziydi" 


Arka görünüşü ihmal etmeyelim. 


Başlığa bakıpta erkek gömleği dikimi adına tutorial , pratik tavsiye vs bulacağınızı sanıyorsanız yanıldınız :))) O tamamen gogıl amcadan yolu geçenlerle burada bulaşabilmek için :)) 

Kendime Notlar : 
Acilen tela al 
Cep yapmayı öğren , kolaya kaçma , 
Fransız dikişine çalış :)) 





6 Ağustos 2014 Çarşamba

Şarap Fıçısından Barbekü (Mangal) Yapımı 2

Başlığa bakıpta hoppa bunlar daha önce de mi yaptılar bundan dediniz dimi :) Evet daha öncede yaptık :) 
O barbekü de BURADA :) 
O zamanlar bloga yazmıyordum o yüzden yapılış aşamalarını çekmemiştim. Yine eşimin emeği olan sandaye dönüşümü de burada :)

Önce fıçıyı bulduk , orta kısmından kesip açtık. 

Sonra nervürlü demir ile içine iskelet yaptık :) 


İskelet oluşunca ateş tuğlası döşemeye başladık :)


Tuğla döşemeye devam ...




Tamam tamam bütün işi eşim yaptı itiraf ediyorum :)


Tuğla döşendi bitti :)


İçi de pek geniş oldu :)


Heyy daha bitmedi ki :)


Sonra böyle güzel renklere boyandı . Renklere ben karar verdim. Çok yoruldum çook :) 


İşte böyle alev alev yaktık :)) 


Mangal sonrası patlıcan közlemeyi de ihmal etmedik :) 


Nasıl olmuş beğendiniz mi :) 
Ben öyle her yaptığımı her aldığımı koyuyorum buraya ya .Eşim de kim napsın senin yaptıklarını diyor :) Ben de öyle deme 100 küsur takipçim var diyorum :)) Ama es kaza blogumu açar da okursa her konum 1-2 yorum almış :D Bu mu senin blog diyecek .O yüzden onun emeği olan bu posta çok yorum istiyorum arkadaşlar :) Yüzsüzlük demeyin sakın , benimkilere yine yazmazsanız yazmayın da  , bu postta eşime rezil olmayayım :)) 
Not 1 : Üstteki yorum için yazılan kısım 10 yorumdan sonra kendini imha edecektir :P Sonra eşim "hadi len ordan oy ister gibi yorum mu istedin " demesin :D 
Not 2 : Fırsat bulduğumda birde balkon yenilememizi yazacağım :) 


20 Haziran 2014 Cuma

Dikiş Etkinliği Kumaşım ve Diğer Dikilenler


Selam blog arkadaşlarım :) Aslında boş durmasam da buraya yazmayınca sanki bişey yapmamamışım gibi geliyor bana. Öyle alışmışım yazmaya :) Çok uzun anlatacak şeylerim yok bugün , çok şükür sağlık sıhhat yerinde .O zaman ben fotoğraflara geçeyim zaman kaybetmeden :))



Bu kumaş sevgili Ferhanın (amatörterzilerkulubü) düzenlediği etkinlik için dikmeyi düşündüğüm eteğin kumaşı. Dizde ,beli büzgülü yazlık bir etek olucak.Aslında tişört dikmek için aldım ama bir anda acaba etek de olurmu dedim :) İnstagramdaki arkadaşlarda sağolsunlar çoğunluk etek deyince etek dikmeye karar verdim :) Kumaşım ince penye. içine astar ile dikmeyi düşünüyorum .Bakalım ortaya ne çıkacak .


Bu da benim ömrümden 5 gece çalan , creazon dergisi. Derginin ilk sayısı .Bu modeli dikiyorum ama kalıp çok sorunlu. Ölçüleri göre ben 42 yim. 40 çıkardım olmadı. 36 kestim o bile bol geldi. Biraz yanlardan alıp kendim tamir ettim derken ortaya bir elbise çıktı ama o başka posta artık :)


Daha önce almış olduğum penye kumaştan oğluma bi pijama takım diktim. Pek sevdi .


Çok sevdiğim bir arkadaşımın annesine bir çanta sözüm vardı.Onu diktim kendisine hediye olarak. O da pek beğendi bende :)


Sorunlu elbisemin kalıbı , 



Geçen gün bir minik kuzuya elbise dikmiştim. Ondan artan kumaşla oğlumun sınıf arkadaşına doğum günü hediyesi olarak diktim. Yanında 2 kitap :) Hediye işi tamamdır. Sevmiyorum.son dakika da en yakın marketten / oyuncakçıdan alınan ucuz plastik hediyeleri. O yüzden hangi çocuğa hediye alırsam alayım plastik almamaya yanına bi kitap eklemeye gayret ediyorum imkanlarım ölçüsünde. Etek azcık uzun olmuş ama , eğer istersen kısaltayım dedim arkadaşıma. Ama kuzu bu haliyle bile çok sevdi.(elbise-etek-ayakkabı delisi bu yaşta :D ) 


Aslında bu postu yazmaya başlayalı 3 gün oldu :) Oturuyorum tam başına bişey çıkıyor kaydetip çıkıyorum. Yayınlayana kadar kendime bir tişört oğluma bir pijama takım daha diktim bile ama artık onlarında fotoğrafını  çekmeyi beklemiyim :)) 


24 Ocak 2014 Cuma

Yıllar Önce Diktiğim Örtü ve Perde :)

Oğlum 1 yaşında  falandı sanırım bu takımı diktiğimde. O zamanlar dikiş blogum yoktu. Hatta hiç blogum yoktu. Ama dikiş hevesim vardı tabiyki . Benim babam terziydi nur içinde yatsın canım babacım.Anneannem de terzi üstelik . Ergen zamanlarımda hazır giyim meraklısıydım tabiyki. O zamanlar dikişe hiç hevesli değildim.
Ne zaman 30 yaşıma geldim birden bire dikiş meraklısı oldum çıktım ben. Neyseki çok geç kalmış sayılmam dimi :) 
Kumaşçıda bu kırmızı kumaşı gördüğümde bayıldım. Üstelik solmadı bozulmadı hiç bir şekilde. 
2 fon perde 1 parbela 1 yatak örtüsü 2 uzun yastık 1 kırlent diktim daha da kumaşım arttı. Sonrasında çocuk masası için 1 örtü 2 sandalye minderi diktim. Bulunca onların da fotoğrafını eklerim :) 
Şimdi sıra resimlerde .








19 Kasım 2013 Salı

Bu Aralar Diktiklerim 2

Dikişe yeniden heveslendiğimi söylemişmiydim. Aslında bu heves bana biraz da zarar veriyor. Diğer yapmam gerekenleri aksatıyorum :S  Umarım kısa zamanda bi orta yol bulurum.
Bir kaç çanta diktim bu arada onlar tamamlanınca başka postta yayınlarım inşallah. Oğluma diktiklerimle devam edeyim :)) 

Bu diğer postta da bulunan ilk basit eşofmanımız :) Yanda ve arkada 1 adet olmak üzere 2 cebi var. Belinde kendi kumaşından kemer içinede kalın lastik geçirdim.


Bu da sahibinin üzerindeki resmi :) 



Bunun kumaşı yumuşacık çok güzel. Beli daha önceki büyük gelen şortundan çıkarılmış eşofman lastiği :) 

Yumuşak olduğu için severek giyiyor. Rengi tam çıkmamış resimde acı yeşil . Bacağına zebra diktim .  Bu da cepsiz ilk öğrendiklerimden. 



Bu kalın eşofman kumaşından . Cepli pantolon modelinde kestim. Üzerinde çok güzel duruyor :) İsminin baş harfini aplike yaptım. 


Bu kumaşı görünce bayıldım 

Arkadaşımın kızına eşofman takım diktim doğumgünü hediyesi olarak .Doğum günü teması minifareydi çünkü :) 


Hazır eşofmanlar gibi olmasına ramak kaldı yaptıklarımın . Malzeme eksikliğim olduğu için tam olamıyor maalesef. Misal yakaların içine takılan şey (adını bilmiyorum )-riba diye bişey var o olabilir mi ? 
O malzemeden olursa görünen dikişlerim daha temiz olacak inşallah. 


Sonuç bu. Arkadaşım beğendi kızı da beğenmiş. Sağolsunlar. Kumaşım az olduğu için üzerine göre olmuş. Keşke az daha büyük olsaydı :) 



Kendi küçük gelen kot pantolumdan oğluma pantolon diktim. Cep ve ağ  kısımlarını olduğu gibi kullandım.Ağ kısmının kalın dikişlerini kestim tabiyki. Beline de kendisinin giyip çıkarması kolay olsun diye eşofman lastiği taktım. Çok yakıştı. Dün kreşe giderken giydi hatta :) Oğlum beğenip te giyince mutlu oluyorum tabiyki :) 


Resimde paçanın birisi kısa birisi uzun gibi çıkmış. Sonradan farkettim .Ama eşit bacak boyları :) 



Bu postun en özel parçasına sıra geldi. Cuma günü okulda pijama partisi varmış. Perşembe akşamı haberim oldu tabi :) Evde pijaması çok ama hepsi inceli kalınlısı penye nihayetinde :) Partiye ne yakışır. Tabiyki pazen pijama. Kumaşım kısıtlıydı. Bi süredir ne yapsam çıkmaz takım diye düşünüyordum. Mecburen olursa olur olmazsa kalır diye o akşam kestim. Yettiğince bi pijama diktik oğlumla :) Bayıldı .HEnüz prova aşamasındayken bile "en sevdiğim pijamam " dedi. Bu lafın üzerine bu pijama sabaha yetiştirilmezmi :) Tabiyki   yetiştirdim ve sabah gönderdim okula .


Bu askıda :) 

Bu da üzerinde :) Yakışmış mı :) 




12 Kasım 2013 Salı

Bu Aralar Diktiklerim 1

Aslında bu post yazılalı uzun zaman oldu ama bir türlü fırsat bulupta fotoğrafları yükleyemediğim için ancak yayınlayabildim.Aslında daha yayınlayamazdım ama blogger arkadaşlarımdan sevgili  Bahar Yorgun blogunda yayınladığı dikiş ve yaşam blogları listesinde bana da yer verdiği için utandım biraz :)) Çünkü o kadar dikiş sevmeme rağmen ilk bakışta blogum dikiş blogu gibi durmuyor :)) Onun gazıyla hemen bu akşam ekledim resimleri. Demekki arada beni dürtecek bişeyler lazım.
Ne diyordum saolsun sevgili Bahar blogunda dikiş bloglarını bir araya toplama gibi güzel bir işe kalkıştı. Çok ta faydalı olduğuna inanıyorum .Çünkü ben ilk yayınladığı listedeki bir kaç blogu biliyordum takipteydim ama benimde olduğum 2.listedeki bir çok blogu bilmiyordum.Şimdi onun sayesinde diğer blogger arkadaşlara da uğrayıp onların bloglarını da gezebileceğim. Birbirimizi bulup misafir etme imkanı oluşturdu bizlere. Bir kez daha teşekkür ediyorum buradan Sevgili Bahar arkadaşıma.

1.Liste buradan : http://baharinelleri.blogspot.com/2013/11/dikis-bloglar-bolum-1.html
2.Liste buradan : http://baharinelleri.blogspot.com/2013/11/dikis-ve-yasam-bloglar.html


Buradan sonrası eski posttan değişiklik yapmadım :))

Bu aralar yeniden dikişe heveslenmiş durumdayım. Çalıştığım ve sınırlı zamanlarda dikişe fırsat bulduğum için pek fotoğraf çekemiyorum. Şimdilik çekmiş olduklarımı yayınlamak istedim. Diğer diktiklerimde fotoğraflandıktan sonra inşallah :))

Oğluma Yatak örtüsü ve yastıktan oluşan takım diktim. Perdesi de yakında dikilecek inşallah. Ama örtümüzü ve yastığımızı kullanıyoruz bile :)








Polar kumaştan oğluma eşofman takımı diktim . 2 takım oldu kumaşım yetince . Takımın birisinin alt ve üstüne  1 rakamı diktim :)







İki adet eşofman alt diktim. Birisi burada yok. Çok giydiği için sürekli kirli sepetinde :) Temiz yakalarsam fotolarım onu da :)






Gelelim postun bombasına . Oğluma keten pantalon diktim . Açık mavi renkte cepli dar paçalı keten pantalon diktim. İlk kez pantolon diktim üstelik cepli.İlk cep çalışmam oldu bu . Kalıbı burda dergisi Ekim 2013 sayısındaki kız çocuk pantalonun kalıbı :) Ama oğluma da yakıştı.




Aynı kalıptan bir krem rengi keten daha kestim. Dikilmeyi bekliyor. Bu pantolonda görmüş oldum cep yapmak çok ta zor değilmiş.Bundan sonra diktiğim eşofmanlar hep cepli oluyor artık :) Şimdiye kadar gözüm korkmuştu hep :))


Bu posttakiler oğluma diktiklerim oldu tesadüfen. Kendime diktiklerimi başka bir postta paylaşayım en iyisi .Çok uzadı bu post çünkü :))  Sağlıcakla kalın dikişsever dostlar   :)