Sayfalar

kendin yap etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
kendin yap etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

19 Kasım 2013 Salı

Bu Aralar Diktiklerim 2

Dikişe yeniden heveslendiğimi söylemişmiydim. Aslında bu heves bana biraz da zarar veriyor. Diğer yapmam gerekenleri aksatıyorum :S  Umarım kısa zamanda bi orta yol bulurum.
Bir kaç çanta diktim bu arada onlar tamamlanınca başka postta yayınlarım inşallah. Oğluma diktiklerimle devam edeyim :)) 

Bu diğer postta da bulunan ilk basit eşofmanımız :) Yanda ve arkada 1 adet olmak üzere 2 cebi var. Belinde kendi kumaşından kemer içinede kalın lastik geçirdim.


Bu da sahibinin üzerindeki resmi :) 



Bunun kumaşı yumuşacık çok güzel. Beli daha önceki büyük gelen şortundan çıkarılmış eşofman lastiği :) 

Yumuşak olduğu için severek giyiyor. Rengi tam çıkmamış resimde acı yeşil . Bacağına zebra diktim .  Bu da cepsiz ilk öğrendiklerimden. 



Bu kalın eşofman kumaşından . Cepli pantolon modelinde kestim. Üzerinde çok güzel duruyor :) İsminin baş harfini aplike yaptım. 


Bu kumaşı görünce bayıldım 

Arkadaşımın kızına eşofman takım diktim doğumgünü hediyesi olarak .Doğum günü teması minifareydi çünkü :) 


Hazır eşofmanlar gibi olmasına ramak kaldı yaptıklarımın . Malzeme eksikliğim olduğu için tam olamıyor maalesef. Misal yakaların içine takılan şey (adını bilmiyorum )-riba diye bişey var o olabilir mi ? 
O malzemeden olursa görünen dikişlerim daha temiz olacak inşallah. 


Sonuç bu. Arkadaşım beğendi kızı da beğenmiş. Sağolsunlar. Kumaşım az olduğu için üzerine göre olmuş. Keşke az daha büyük olsaydı :) 



Kendi küçük gelen kot pantolumdan oğluma pantolon diktim. Cep ve ağ  kısımlarını olduğu gibi kullandım.Ağ kısmının kalın dikişlerini kestim tabiyki. Beline de kendisinin giyip çıkarması kolay olsun diye eşofman lastiği taktım. Çok yakıştı. Dün kreşe giderken giydi hatta :) Oğlum beğenip te giyince mutlu oluyorum tabiyki :) 


Resimde paçanın birisi kısa birisi uzun gibi çıkmış. Sonradan farkettim .Ama eşit bacak boyları :) 



Bu postun en özel parçasına sıra geldi. Cuma günü okulda pijama partisi varmış. Perşembe akşamı haberim oldu tabi :) Evde pijaması çok ama hepsi inceli kalınlısı penye nihayetinde :) Partiye ne yakışır. Tabiyki pazen pijama. Kumaşım kısıtlıydı. Bi süredir ne yapsam çıkmaz takım diye düşünüyordum. Mecburen olursa olur olmazsa kalır diye o akşam kestim. Yettiğince bi pijama diktik oğlumla :) Bayıldı .HEnüz prova aşamasındayken bile "en sevdiğim pijamam " dedi. Bu lafın üzerine bu pijama sabaha yetiştirilmezmi :) Tabiyki   yetiştirdim ve sabah gönderdim okula .


Bu askıda :) 

Bu da üzerinde :) Yakışmış mı :) 




12 Kasım 2013 Salı

Bu Aralar Diktiklerim 1

Aslında bu post yazılalı uzun zaman oldu ama bir türlü fırsat bulupta fotoğrafları yükleyemediğim için ancak yayınlayabildim.Aslında daha yayınlayamazdım ama blogger arkadaşlarımdan sevgili  Bahar Yorgun blogunda yayınladığı dikiş ve yaşam blogları listesinde bana da yer verdiği için utandım biraz :)) Çünkü o kadar dikiş sevmeme rağmen ilk bakışta blogum dikiş blogu gibi durmuyor :)) Onun gazıyla hemen bu akşam ekledim resimleri. Demekki arada beni dürtecek bişeyler lazım.
Ne diyordum saolsun sevgili Bahar blogunda dikiş bloglarını bir araya toplama gibi güzel bir işe kalkıştı. Çok ta faydalı olduğuna inanıyorum .Çünkü ben ilk yayınladığı listedeki bir kaç blogu biliyordum takipteydim ama benimde olduğum 2.listedeki bir çok blogu bilmiyordum.Şimdi onun sayesinde diğer blogger arkadaşlara da uğrayıp onların bloglarını da gezebileceğim. Birbirimizi bulup misafir etme imkanı oluşturdu bizlere. Bir kez daha teşekkür ediyorum buradan Sevgili Bahar arkadaşıma.

1.Liste buradan : http://baharinelleri.blogspot.com/2013/11/dikis-bloglar-bolum-1.html
2.Liste buradan : http://baharinelleri.blogspot.com/2013/11/dikis-ve-yasam-bloglar.html


Buradan sonrası eski posttan değişiklik yapmadım :))

Bu aralar yeniden dikişe heveslenmiş durumdayım. Çalıştığım ve sınırlı zamanlarda dikişe fırsat bulduğum için pek fotoğraf çekemiyorum. Şimdilik çekmiş olduklarımı yayınlamak istedim. Diğer diktiklerimde fotoğraflandıktan sonra inşallah :))

Oğluma Yatak örtüsü ve yastıktan oluşan takım diktim. Perdesi de yakında dikilecek inşallah. Ama örtümüzü ve yastığımızı kullanıyoruz bile :)








Polar kumaştan oğluma eşofman takımı diktim . 2 takım oldu kumaşım yetince . Takımın birisinin alt ve üstüne  1 rakamı diktim :)







İki adet eşofman alt diktim. Birisi burada yok. Çok giydiği için sürekli kirli sepetinde :) Temiz yakalarsam fotolarım onu da :)






Gelelim postun bombasına . Oğluma keten pantalon diktim . Açık mavi renkte cepli dar paçalı keten pantalon diktim. İlk kez pantolon diktim üstelik cepli.İlk cep çalışmam oldu bu . Kalıbı burda dergisi Ekim 2013 sayısındaki kız çocuk pantalonun kalıbı :) Ama oğluma da yakıştı.




Aynı kalıptan bir krem rengi keten daha kestim. Dikilmeyi bekliyor. Bu pantolonda görmüş oldum cep yapmak çok ta zor değilmiş.Bundan sonra diktiğim eşofmanlar hep cepli oluyor artık :) Şimdiye kadar gözüm korkmuştu hep :))


Bu posttakiler oğluma diktiklerim oldu tesadüfen. Kendime diktiklerimi başka bir postta paylaşayım en iyisi .Çok uzadı bu post çünkü :))  Sağlıcakla kalın dikişsever dostlar   :)



11 Haziran 2013 Salı

Polardan İsme Özel Yastık

 Çok sevdiğim bir arkadaşımın oğlunun ilk doğumgününde hazırladığım yastık. O 1 yaşına basan bebek şimdilerde 2,5 yaşında kocaman bir delikanlı :) Hediyenin yanında el emeği bişeyler de olsun dedim.
Bu arada polarla ilk denememdi.Şimdi bakıyorumda çok ta kötü olmamış. Ama şimdilerde daha güzelini yaparım eminim :) 02.10.2011 de çekmişim resmi ...ooooo 1,5 sene olmuş yapalı benim yazmak aklıma yeni geliyor :) OLsun geç olsun güç olmasın dimi.




Yastık polardan ama süslemeler keçeden . Sizde yapmak isterseniz oldukça basit. Önce yastığı kesin istediğiniz ölçüde. Sonra süslemek istediğiniz motifleri kesin dikin , sonra yastığı birleştirin . Bu kadar. Dikiş makinasına gerek bile yok bunun için. Motifleri kendim çizemem derseniz internette oldukça fazla kalıp bulunmakta.Yazdırıp kullanabilirsiniz. 




Bu el kuklasını da o aralarda yaptım.Ekledim mi bir yerlere bilmiyorum ama görmüşken yine ekliyeyim dedim. Hala oynuyor oğlum bununla ama farklı bir amaçla. Siyah resim tahtasında tebeşirle yaptığı resimleri bu polar kuklayla temizliyor :))




19 Temmuz 2011 Salı

Hem geri dönüşüm hem diy projesi

İLk defa şort diktiğim için ne olur ne olmaz diye yeni bir kumaş kesmedim.Eşimin eski gömleğini keserek kullandım.Yani aynı zamanda bir geri dönüşümde oldu.




















15 Temmuz 2011 Cuma

Şarap Fıçısından Barbekü

Şarap fıçısından barbekü olurmu demeyin.Çok ta güzel oluyor. Kendi yaptıklarımı paylaşıcam dedim ama ilk paylaştığım yine kendi yaptığım bir geri dönüşüm değil.Ama telaş yok .Yabancı birisi yapmadı :Eşim yaptı. Eski dekoratif şarap fıçısından barbekü yaptı.İçini ateş tuğla ile döşedi.Betonladı .Bacasını da ihmal etmedi.Ortaya çok güzel bir barbekü çıktı.Şimdi hem dekoratif hemde işlevsel :)  İlk denemeyi yaptık bile .Çok lezzetli pişiriyor.