Sayfalar

kalıp etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
kalıp etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

9 Haziran 2014 Pazartesi

Erkek Giyim Kalıbı Arıyorum

Arkadaşlar hepimiz dikişseverler olarak kendimize bir sürü güzel ciciler dikiyoruz. (öhö öhö -henüz 2 parça dikebildin havalara bak ) Bir çoğumuz kuzularımıza da dikiyoruz. Ama bazılarımız varki eşlerini bile giydiriyor. Aha işte ben onlardan olmak istiyorum :) Hele dur bu ne acele demeyin valla. Yıllardır eşim başımın etini yiyor. Birde şu yeni makinayı aldık ya sorup duruyor sürekli.Güzel bir eşofman diktim ama arka cebinin yerini beğenmedi kendileri. Şimdi yeni bir eşofman daha diktim ama ağ kısmında sorun oluştu. Kasıyor.Oysa çok güzel gidiyordu. Yan cepleri şeritleri falan çok güzel olmuştu .o da olmadı (ziyan etmek yok .Kendime yapacağım onu az küçültüp) En kısa zamanda (bu gece diye sözverdim ) Yeni eşofman kesip dikeceğim . Umarım bu defa olur. Aslında benim kabahatim yok . Adamın işi rast gitmiyo napayım :) Onun eşofmanı daha bitmeden bi gece kendime tişört diktim. Cumartesi gecesi oğluma pijama kestim. Üstelik provasız. Sabah ta diktim giydirdim. Cuk diye oldu. Benim tişörtte öyle.Akabinde kendime bi tişört daha kestim . Ama onu eşim görmeden dikmeyelim .Zira arıza çıkarıyor: : ))
Ben ne diycektim nereye geldim. Heh erkek giyim kalıbı arıyorum arkadaşlar. Bilen gören duyan .Nerden nasıl edinirim. Burda dergisinin erkekler için kalıpları yok değilmi ?
Pratikten bişeyler dikmeye çalışıyorum ama daha iyi bişey dikebilmek istiyorum. Talep olunca arz kendiliğinden geliyor :))
Nette baktığımda sadece megep'in dökümanlarına ulaştım . Zaman buldukça onları da okuyarak kendim kalıp çıkarmayı öğrenmek istiyorum ama onun daha vakti var. Şimdi hazır kalıplarla çalışmak zorundayım.
Rahmetli babacımın kıymetini bilemediğim tek konu bu aslında. Benim babam erkek terzisiydi. Ben çocukken barbi bebeklerime şahane kıyafetler dikerdim.Sonraları neden bilmem hiç hevesim olmadı. Hazır giyim revaçtayken hep hazır giyinmek isterdim . Ne zaman 30 yaşıma geldim. İçimde söndüğünü sandığım dikiş sevdam yeniden alevlendi :D  Şimdi diyorum keşke zamanında nasıl yaptığını nasıl diktiğini öğrenseydim :) Gerçi babam kalıp kullanmazdı .Ölçü alırdı onları da neye ait olduğunu bile yazmazdı.Müşterinin ismi yanında 6-7 tane numara var sadece  . ordan direk kumaşa çizer keserdi. Nur içinde yatsın babacım :(

Şimdiki aklım olsaydı dediğim nadir konulardan dikiş dikmeyi öğrenmemek. Neyse geç olsun da güç olmasın dimi. Amma uzun yazmışım. Bugün biraz neşesizim sanırım o yüzden yazdıkça yazasım geldi. Buraya kadar okuyup vakit ayırdınız . Hakkınızı helal edin arkadaşlar. Bi de şu gariban arkadaşınıza kalıp konusunda bi yardım ediverin hayrınıza :)

Benim edindiğim kaynakların linkleri de burada :

http://hbogm.meb.gov.tr/modulerprogramlar/kursprogramlari/giyim/moduller/erkek_sweat_shirt_kalibi.pdf  erkek sweat-shirt kalıbı nasıl çıkarılır anlatıyor

https://docs.google.com/file/d/0By5rthVBSCJIUmt4OWNHTDlYRFE/edit bu erkek gömleği kalıbı çıkarmayı anlatıyor.

http://ismek.ibb.gov.tr/ismek-el-sanatlari-kurslari/webedition/file/2013_hbo_program_modulleri/tisort_kalibi.pdf  erkek tişört kalıbı nasıl çıkarılır