Sayfalar

4 Şubat 2013 Pazartesi

Bal Kabağı Pastası ve Bal Kabağı Çorbası

llk defa denediğim yiyecekler. Uzun zamandır çorba aklımda idi ama pastayı arkadaşım yaptı .
Annecimden kocaman lezzetli bir kabak getirdim son gittiğimde. Dün itibariye yakın arkadaşım ile çocuklar için balkabaklı pasta yaptık .Süper oldu. Üzerine de fıstık krokan yaptı becerikli arkadaşım. Fotoğrafını çekmek sonradan aklıma geldiği için süslemedik hiç ama yinede hiç fotoğraf olmamasından iyidir dimi :)

Tarif : çok basit . Standart pasta tabanı için kek pişirdik .2 kat . Arasına muhallebi yaptık .Üstüne de püre balkabağı koyduk.Onun üzerine de sadece şeker ve antep fıstığından yaptığımız krokandan kırıkladık.  Tadı süper oldu .
Fıstık krokanın yapımı : Şekeri sütlükte eritti , içine dövülmüş antep fıstıklarını ekledi. Onları çelik tepsinin içine incecik serdi  Çok çabuk donduğu için acele etmek gerekiyor bu aşamada :Mümkün olduğunca ince sermek lazım. Kolay kırıklanması için.







Gelelim çorbamıza : Dünkü pastamızdan kalan biraz soyulmuş kabak ile çorba yaptım bugün. Eşimden ve benden geçer not aldı .Oğlum denemediği için yorum yapmadı :)) Kendisi her zamanki gibi yoğurt yedi kalktı beyfendi :((

Çorba için internette bir sürü tarif okudum , ama karar veremedim. Bazıları süt ile bazıları sütsüz idi. Bazıları kabağı doğrarken bazıları rendeliyordu  :)
Bende sonundan hepsinden harman kafama göre bi çorba yaptım. Çok lezzetli oldu .Bu yüzden gönül rahatlığı içinde yazıyorum :)

Malzemeler
1 dilim kabak
1 büyük patates
2 kaşık kavrulmuş un
1 bardak süt
1 orta boy soğan
yağ , tuz ,baharat (ne seviyorsanız)

Hazırlanışı :

Soğanı biraz kavurdum . Kabak ve patatesi rendeleyip soğana ekledim. Sonra suyunu ekledim 10-15 dk ancak kaynadı pişti .Sonra ayrı bir kasede süt ile unu karıştırıp yavaşça çorbaya ekledim. 1 taşım daha kaynatıp kapattım. Eşim için üzerine kırmızı biber ile tereyağı yaktım ama biz oğlumla kullanmıyoruz :) Bu arada bu çorba içindekiler sebebiyle sanırım  soğumuyor hemen buna dikkat.Sofranızı kurmadan
5 dk önce falan kaselere doldurun derim ben :D Ben genelde çok sıcak severim ama bana bile sıcak geldi :))

Birde ben tatlı olur belki diye havuç eklemedim. Tüm tariflerde havuç var oysaki. Siz dilerseniz ekleyebilirsiniz. Bu arada hiç tatlı olmadı çorbamız. Hatta tadından pek kabak olduğu bile anlaşılmadı. Daha kabağım bitmedi , başka tariflerde deneyeceğim. Beğendiklerim olursa onlarıda yazarım :))

Blogum yemek blogu olmadığı ve ben yemek yapmaktan hakikaten anlamadığım için şimdi bana bu yazdıklarım garip geliyor ama umarım sizi sıkmamışımdır :))


2 yorum:

  1. Çok değişik lezzetler olmuş arkadaşınızında sizinde elinize sağlık bloğunuzu izlemeye aldım mutlu bir hafta dilerim..

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim sevgili Hanife. Bende sizin blogunuzu çok beğendim izlemeye aldım.

    YanıtlaSil