Sayfalar

20 Nisan 2013 Cumartesi

Gömlek Yakası Tamir Etme

Benim eşim genelde pamuklu gömlek alır. %100 pamuk olması sağlıklı olması rahat olması demek .Ama aynı zamanda zor ütülenmesi demek :)) Ne zaman alışverişe gitsek o pamukluları bulur , ben kızarım ""yaa yine aynısını buldun "" diye. Pamuklu gömleklerin yakası diğer naylon karışımlı gömleklere göre daha kolay yıpranıyor maalesef. Kiri de daha çok tutuyor. Hal böyle olunca yakayı tamir etmek bana farz oluyor :D 

1- Yakası yıpranmış bir adet gömlek lazım :) Başlıyoruz . . .


2- Maket bıçağının ucunun gösterdiği yerden dikişleri sökmeye başlıyoruz. Makasla çok zor oluyor ben keskin bir maket bıçağı ile yapmanızı tavsiye ederim. Ben hep maket bıçağı kullanıyorum. 


3- Yakayı ayırıyoruz komple (aslında yakanın yarısı oluyor bu kısım ) Alt tarafına hiç dokunmuyoruz .


4- Sonra çıkardığımız parçanın tersini çevirerek aynı yerine takıyoruz. Ben önce iğneliyorum. 



5- Teğellemekte de fayda var. 


6- Sonra makina ile teğellediğimiz yerden dikiyoruz. Başlangıç ve bitiş yerlerine dikkat edelim ip fazlalığı artığı vs olmasın. Olursa da temizleyelim. 


7- Birde ütüledik mi alın size yenilenmiş bir gömlek . (ben henüz ütülemedim ütülüeyince daha güzel olacak) 



Bu kadar :)) Oldu da bitti. Gömleğe en az 1 sene daha ömür kazandırmış oldum . Diyebilirsiniz ne gerek var diye . Zaten bir gömlek ne kadar ki diye . Ama kazın ayağı öyle değil . Tüketmeden bişeyler üretebilmek güzel .Ben henüz üretim aşamasına geçemedim ama elimde olanı korumaya gayret ediyorum. 
Evimde bir alet bozulduysa önce tamir yoluna gidiyorum. Ancak astarı yüzünü geçecekse yenisini alıyorum. Doğaya kendi adıma konuşarsam daha saygılı davranıyorum . Özellikle anne olduktan sonra. 

11 yorum:

  1. valla süper olmuş tatlım ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim Esma :) Senin diktiklerinin yanında bunun lafı bile olmaz :))

    YanıtlaSil
  3. ellerıne saglık benım esımın gomleklerınden de rafa kalkan cok var bu yaka problemı yuzunden. ben beceremem de bunu tarıf edıp annemlere yaptırabılırım sanırım. Tesekkurler fıkır ıcın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım istersen (tabi 2 oğluşla zamanda bulman lazım ) yapabilirsin.Göründüğünden kolay aslında :)

      Sil
  4. İsrafa karşı biri olarak her zaman bu tarz çalışma değerlendirme ve yenilemelere bayılıyorum. Çok güzel olmuş elinize sağlık. Eşiminde var yakası yıpranmış gömlekleri ilk fırsatta deneyeceğim. Kolay gibi görünüyor inşallah başarılı olurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Hülya deneyince gerçekten ne kadar olduğunu göreceksiniz :)

      Sil
  5. ne akıllı kadınlar var şu dunya da yaaa....
    denicem hemen... pes dedim çünkü kocamın gömleklerinden... tebrikler!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim .Gerçi bunu ben keşfetmedim :) Benim babam terzi idi .Ondan öğrendim :)

      Sil
  6. Ben de aynı nedenden gönleğimi terziye verdim. Yakanın alttaki kısmını da söküp ters çevirmiş bunu yapan bir de terziyim diye geçiniyor alıp başka bir terziye götürdüm
    Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. Tebrik ederim şu tüketim toplumunda sizin gibi insanlar da var çok şükür

    YanıtlaSil
  8. Yaşasın sonunda öğrendim teşekkürler

    YanıtlaSil