Sayfalar

25 Temmuz 2014 Cuma

Rüyalara İnanırmısınız ?

Rüyalara inanır mısınız , onları yönlendirebileceğinize veya rüyanızda görmek istediğiniz şeyi çok isterseniz görebileceğinize ? Ben inanırım. Elhamdülillah Müslümanım .Her şeyin bir sebebi olduğuna ,kadere , her şerde bir hayır her hayırda bir şer olduğuna inandığım gibi .




Daha önce rüyalarımı kendimce aldığım işaretleri , yorumlamalarımı yazmaya niyetlenmiştim. Ama öylece kaldı.Bazen diyorum yorumlarım bana özel başkalarını niye ilgilendirsin ki. Bazende ilgilendirmesi gerekmiyor ,ekranın diğer tarafındaki dostlarımla (konu ne olursa olsun) paylaşmak iyi gelmiyor mu diyorum kendime :) Delimiyim neyim :)

Kafamda çok güzel hikayeler yazarım , kurgularım ,herşeyi yapar bitiririm .Ama iş yazmaya gelince yazamam işte. Beynim çok hızlı çalışır , beynimdeki düşünme hızına ağzım yetişemez çoğu zaman.(bu genelde bebeklikten çocukluğa geçme aşamasında oluyormuş :) ) /sanırım büyüyemedim henüz :P O yüzden çoğunlukla bir konuda konuşurken bitmeden başka bir konuya geçiveriyorum. Tam da şu an da yaptığım gibi. Hobilerimde aynı şekilde. Zaman içerisinde farklı bir çok şeye el attım. Ama hepsini bir hevesle başlayıp yarım bıraktım. Ortaya güzel işler çıkmadı değil, çok güzel işlerim oldu ama hepsi kısa ömürlü oldu. Geçmeyen tek hevesim dikiş dikmek oldu. (Sanırım :) )

Rüyalardan bahsediyordum nerelere geldim :) Bugün anlatacaklarım var :)

Babam vefat ettikten sonra (1,5 yıl oluyor vefat edeli ) kardeşim babamı rüyasında görmüş, Babam kapüşonlu bir mont giymiş kapüşonu da takmış.Kardeşime doğru koşuyormuş , kardeşim ise kaçıyormuş. Kardeşim dönüp baktığında babamın gözlerinin olmadığını görmüş , gözlerinin yerine kocaman boşluklar varmış. Bu rüyayı 2 defa görünce bana anlatmıştı. Ben çok etkilendim. Acaba babam bir şeymi anlatmak istiyordu. Onun geride kalan yarım bir işimi vardı.Tamamlanması gereken ama göçmeden yapmadığı bir şeymi vardı ? Annemlere de bunu anlatmaya çalıştım.Sonrasında düşündük taşındık , bulduk. Babam erkek terzisiydi benim. Evdeki eşyalarını karıştırırak bulduk .Birisine dikmek üzere bir pantolon siparişi almış i ama dikilmemiş. (ücretini alıp almadığını bilmiyoruz ) O kumaşı bulduk diktik sahibine verdik . Ücret almadan.Belli ki babam daha önce ücretini almış. Güzel Rabbim bana herşeyle gelin -ama kul hakkıyla gelmeyin diye buyurmamış mı ?
Demekki babam üzerinde kul hakkıyla göçtü ve bunu tamamlamak bize düştü.
Sonrasında benim içim hala rahat değildi. Çok dua ettim "Allahım yapabileceğim bir şey varsa bana göster bir şekilde "diye. Dualar ettim , namazlar kıldım ,(rüyada görmek için okunacak dualar var - ama kendimi bunları burada yazacak kadar uzman görmediğim için yazmıyorum tabiyki ) sonunda babamı rüyamda gördüm. Tertemiz kıyafetler içinde gayet sağlıklı bir şekilde bana gülümsüyordu .
Sordum "baba benim yapabileceğim bir şey varmı , benden ne istersin diye "konuştum onunla. Bana cevap verdi " kızım ben senden ne isteyeyim , benim için dua okuyorsun ben daha ne isteyeyim ben çok iyiyim bir şeye ihtiyacım yok " dedi.
O sabah hiç olmadığı kadar huzurla doldu içim. Artık babamın geride yarım kalmış başka bir işi olmadığına en azından bizim tamamlayabileceğimiz bir kul hakkı kalmadığına ikna oldum. Günahıyla sevabıyla hepimizin gideceği yere gitti. Nur içinde yat  babacım.

Bugün neden yazmaya karar verdiğime gelince. Bu ara Paulo Coelho 'nun Elif isimli kitabını okumaktayım. Yazar göre paralel evren diye bir şey var. Aslında geçmişimiz geleceğimiz ve bugünümüz aynı anada yaşanmakta. Farklı bir zaman kavramı var. Dilersek ve yeterli olgunluğa erişirsek bu hayatlarımız arasında geçiş yapabiliriz.Yazarda geçmişiyle hesaplaşıyor eski hayatlarına gidip geliyor kısa anlarda  .Ki tabiyki bu bir hikaye kurgulama ama bana çok başka şeyler düşündürdü. Misal dejavu denilen olayı ben çok kereler yaşarım.Farklı yerlerde farklı hayatlar olduğunu (islamda yerini tam olarak bilemesemde ) reankarnasyon diye bişey olduğunu biliyorum.

Üff hepsi fazla oldu eminim karıştı her şey birbirine. Ama emin olun benim kafamın içinde bugünlerde bunlardan çok daha fazlası var. Evrenin sırrını çözmeye falan çalışmıyorum ama bildiklerim de bana yetmiyor sanırım. Birde şu var ki : TEK BİLDİĞİM HİÇ BİR ŞEY BİLMEDİĞİMDİR.

Not : Paulo Coelho 'nun kitabı elimde henüz bitmedi. Bitirdiğimde onunla ilgili de yazacağım :) Sevgilerimle.

8 yorum:

  1. Merhaba, rüyalara ben de inanırım. Peygamber efendimizin bir hadisi var Nübüvvetin kırkaltıda birisi rüyadır. Rüya haktır diye.

    Yalnız reenkarnasyona inanmıyorum. Çünkü kuran'da yok deniyor fakat insanın bu dünyada kendini tekamul ettirerek öbür dünyada çok daha iyi bir mevkşiye ulaşması gerekiyor. Vücudumuza baktığımızda şu dünyaya göre oldukça gelişmiş bir araç. Düşünün beynimizin yüzde beşi bu dünyaya ait her tür çabamız için yeterli. Peki yüzde doksanbeşinin amacı ne işte daha sonra yerleşeceğimiz hayat için. Bu demekki bu dünyadan çok daha farklı çok daha gelişmeye müsait başka bir hayat da önümüzde bizi bekliyor. Tekrar bu dünyayı yaşamak sıkıcı bir kitabı ikinci kere okumak gibi gelmez mi size de.
    Kusura bakmayın. Bu konular beni de çok çeker. O yüzden fazla konuştum. :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konuşmayı severim.Hele de aynı konular ilgi alanımızda ise :) Foruma bu konu üzerine bir başlık mı açsak ne ?

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  2. Paulo coelho benimde çok sevdiğim bir yazardır. Simyacıyı okuyup sonunu okuduğumda vay be diye diye bir hal olmuştum. Bu arada quantum felsefesi ve paralel yaşamlar hikayesi benimde çok ilgimi çekiyor. Bazen iyice odaklanıp sanki o hayatlara atlayıverecekmişim gibi geliyor. Hayal gücümün gücüne gerçekten inanıyorum. Çok güzel bir yazı olmuş. Babanın hikayesi tam anlamıyla etkileyici. Birde hiç yaşamadığım olayları yaşamışım gibi bir hisse kapılma durumum var. Bu mevzularda bende doluyum biraz yani;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı vay be ler bende de olmuştu Türkan :) Hayal gücünün gücüne inanmak :) KEsinlikle var böyle bişey :)

      Sil
  3. Baba ile ilgili kısımda tüylerim diken diken oldu Valla. Hayırlı evlatsın vesselam :)
    Onun dışındaaa, diğer konularla ilgili susma hakkımı kullanıyorum :)
    SEWgiler, ML...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Susma sustukça sıra sana gelecek :) diye kötü bir espri de yapayım mı :))

      Sil