Sayfalar

30 Kasım 2013 Cumartesi

Meşgul Anne Bunu Okudu : 10 Bir Yastıkta (en az) 40 Yıl ( Rıdvan Oluç)

Kitabın ismine bakarak pozitif evlilik hikayeleri okuyacağımı anladım. Yanılmadım da . Birbirinden farklı (ama özünde aynı) insanların nasıl bunca yıl evli kaldıklarını anlattıkları kısa hikayeler. Daha çok anket şeklinde konuşmalardan oluşuyor hikaye.
Hikayelerde negatif bişey yok. Ama beni rahatsız eden geren birşeyler var. Anlamlandıramadığım bi duygu. Herşey bu kadar pozitifken ben niye gerildim.
Anlatayım efendim :

Kitaptaki hikayelerin hemen hepsinde yükü göğüsleyen kadın olmuş.Ezilmiş anlamında demiyorum .Maddi olarak değil ama manevi olarak hep kadınlar alttan almış.
Allah razı olsun erkeklerde karısına el kaldırmamış kötü söz sözlememiş.Ama bu bir marifet değilki .Zaten olması gereken. Bu şekilde erkek üzerine düşeni yapmış olmuş vesselam .
Ama kadın tarafından bakınca teyzelerim diycem müsadenizle . Çünkü hepsinin evliliği 40 yılı devirmiş ki benim yaşım bile o kadar yok. Teyzelerim anlatıyor birde :
Eşinin sözünün üzerine söz söylememiş. Bir kere bile karşı çıkmamış. Yokluğu görmüş neden yok dememiş.Kayınvalidesine kayınpederine bir gün karşı gelmemiş.Kötü söz duysa bile cevap vermemiş. Çocuklarını büyütmüş evin her işine koşmuş , beyinin tüm ihtiyaçlarını eksik etmemiş.
Üzerine düşeni yapmış ee ne var bunda derseniz üzerine düşenin fazlasını yapmış derim. Üzerine düşmeyen fazla fazla yükleri kendine yük edinmiş. Bir taraf hep susar hep alttan alırsa zaten geçimsizlik olmaz. Ama bence geçim bu değil ki.
Tamam şimdilerde 40-45 senelik evli teyzelerim amcalarım zamanında onların gençliğinde şartlar bugün ki gibi değildi. Onların hikayeleri böyle . Kabul ediyorum. Feministlik falan da yapmıyorum (ki kesinlikle feministliğin kötü bişey olduğunu kabul edenlerden değilim) Ama artık devir değişti.

E sorun ne onlar bu şekilde yaşamış gitmiş , hallerinden mutlular sana ne oluyor derseniz benim yaşayan bireylerle bir sorunum yok tabiyki. Ama bugün genç bir yazarın bu hikayeleri bir araya getirip te BİR YASTIK TA EN 40 YIL geçirebilmek için bu hikayelerdeki insanlar gibi davranmamı tavsiye etmesine üzüldüm. Uzun ve mutlu bir evliliğin sırrı bu kitapta saklı ise eğer ben bu sırrı istemiyorum.

Kitabın yazarı RIDVAN OLUÇ . Okulumuz da çocuk eğitimiyle ilgili bir seminer vermişti kendisi. 3 adet kitabını aldım imzalı olarak. Diğer kitaplar hakkında da önümüzdeki günlerde yazacağım.

Kitaptaki hikayeler güzel anlatım güzel. İlk bakışta aa ne zorluklar çekmişler yine de bugünlere gelmişler birbirlerine destek olarak dedirtiyor . Ama ayrıntılı okuyunca kadının daha geri plana itildiğini cevap vermezse her şeye burnunu sokmazsa mutlu mesut yaşayacağının altı çizilmiş gibi .

Dediğim gibi benim bu açıdan pek hoşuma gitmedi kitap .Onun dışında tüm yazarlara sonsuz saygım var.
Emek vermiş SN : Rıdvan OLUÇ . Ama ben üzüntü duydum bazı yerlerde gerildim sinirlendim.  Ama sonunu getirdim kitabın.


Kitap bu ama bendekinin kapağı farklı. Hangisi eski hangisi yeni baskı bilemiyorum . 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder