Sayfalar

27 Ağustos 2012 Pazartesi

Kışlık Konserve Domates Yaptım

Yazın en güzel günleri yaşarken kışa hazırlık yapmadan da olmazdı dimi ? Kış içi konserve domateslerimi hazırladım bugün.Bu yıl ilk defa yalnız yaptığım için ayrı bir heyecanlıydım.OLurmu olmazmı derken süper oldular :))
İlk defa deneyecek olanlar için kendi yaptığım şekli tarif etmek istedim .Önce domatesleri robottan geçirdim. Ben kabuklarını soymadım.Çok ince olduğu için gerek bile duymadım.


Sonra konserve kavanozlarına doldurdum. Normal düz standart kavanozlardan kullandım.Bunların 0.5 lt olanlarından 4 adet,1 lt olanlarından 3 adet alıyor benim düdüklü tencerem. 


Yeni kapak aldım.Eskilerde kullanıyormuş ama ben riske girmek istemiyorum. Eski kullanışmış  kapakları geri dönüşüme atıyorum Sonuçta teneke doğaya karışsa bile plastik olmadığı için sorun yok.



Düdüklü tencerenin içine temiz bir bez serdim ki kaynayınca şişeler birbirine çarpmasın. Riske girmeye gerek yok :) 




Veee düdüklüde kaynayığ düdüğünü indirdikten sonra 10-15 dk daha kaynattım.Kapattım .İçinde soğumaya bıraktım. ELimle alabileceğim kadar soğuduktan sonra çıkardım düdüklüden.


 Kavanozlar haricinde soda şişelerine de yaptım .Bunlar boyutundan dolayı çok pratik oluyor. Sadece tek yemeklik.Aç dök bu kadar . Kendi içtiğimiz ve önceki seneden kalan şişelerimi güzelce temizledim .Annemin aldığı sıfır gazoz şişesi kapaklarımı hazırladım.



Rondodan çektiğim domateslerimin bir kısmını şişelere doldurdum. 


Bu şişelerin kapaklarını kapatmak için aşağıdaki gibi bir makina var .Başka işe yaramıyor ama sırf bunun için bile almaya değer. 


Şişenin ağzına kapağı koyup makinanın ağzına hizalıyorsunuz .Kolu bastırınca hopp kapak kapanıyor ve şişe havaya kalkıyor. Şişe havaya kalkınca kapak kapanmış demektir. 


Aşağıdakilerde kullanılmaya hazır olan kavanozlarım ve şişelerim. Alt kısmında biraz su birikmesi normaldir. bunu dert etmeyin. 




 Ben hepsi beraber zorlamasın diye önce 6 kg domates aldım.Bundan 8 kavanoz ve 10 şişe çıktı. her kavanoz 3 yemekten 34 günlük domatesim hazır. Yani 1 ay desem 12-15 kilo daha yapsam bana tüm kış yeter. Buzluğa atılan domates te güzel oluyor ama çözülmeden atmayı sevmiyorum ben tencereye.Hemde dolabıma başka şeyler koyuyorum..Böylece yer kaplamamış oluyor domatesler dolabımda. Sırada taze fasülye konservem var .Pazardan alır almaz yapıcam geç kalmadan. HErkese ağız tatlılığıyla geçecek güzel bir kış diliyorum :)

4 yorum:

  1. soda şişeleri süper fikir ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık size bir sorum olacak soda şişeleri kapattıktan sonra kaynatmaya gerek var mi ?

    YanıtlaSil
  3. Sn zeybek .Evet soda şişelerini kapattıktan sonra kaynatıyoruz. domatesleri çiğden doldurduğumuz için kaynatmak gerekli. sonrasında 1 sene bile dursa hiç birşey olmuyor. Yapmayı düşünüyorsanız kesinlikle tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  4. Biz bu işlemi yaptık sonrasında kontrol amaçlı kapakları çevirmeye zorladığımızda kayma oluyor kapaklarda. Sizin yaptıklarınızda da dönme oluyor mu ? Yoksa bizimkiler sıkıntılı mı ?

    YanıtlaSil