Sayfalar

19 Haziran 2013 Çarşamba

Meşgul Anne Bunu Okudu : 9 Kör Öyküler (Halis Kuralay)

Kitabın Adı : Kör Öyküler 
Yazarı : Halis Kuralay 
Basım Yılı : İlmek Yayın Evi 1.Baskı : 2013

Bu kitabın yazarı benim çok yakın bir arkadaşımın eşinin amcası .Kitaptan bu vesile ile haberim oldu benim. Ben ilk kitabı sanıyordum Halis Kuralay'ın . Sonra internette biraz araştırma yapınca yazılmış 4 tane daha kitabı olduğunu gördüm. Hatta bunlardan 2 tanesi çocuk kitabı. Türkiyenin ilk bir görme engelli tarafından yazılan çocuk kitabı . Dahası ilk görme engelli çocuk çizgi kahramanın yazarı. Evet Görme engelli çizgi çocuk Fati diğer çocuk arkadaşlarına kendisini ve hayatını tanıtıyor. 
Ben Fatinin Maceralarını anlatan 2 kitabını da edindim. Onları da ayrı bir postta tanıtacağım müsaadenizle  Şimdi Kör Öyküler 'de sıra. 
Ayrıca sevgili Halis KURALAY Türkiye'nin ilk görme engelli Milli Eğitimde görevli şube müdürü. 

Kitaba gelirse kitap kısa kısa fıkralardan oluşuyor. Bazıları komik değil ama Türkiye şartlarında "şaka gibi " lafı tam oturuyor.Bir solukta okuyup bitirdiğim , arada durup düşündüğüm ,gerçekten de bende  böyle düşünüyordum meğer yanlış düşünüyormuşum dedim :)) 
Ayrıca kitabın çizimleri de Salih Memecan ' ait. 

----------------------------------------------------------------------------------------------
Kitabın Tanıtımı : Bu kitaba bir hatıra kitabı deseniz, doğrudur. Bir fıkra kitabı deseniz, o da doğrudur. Ama yaşanmış fıkra gibi hatıralar demek daha doğru olur kanaatindeyim. Çünkü bu kitapta insanımızın, görme engellilerle iletişimi esnasında ortaya çıkan yaşanmış ilginç manzaralar, mizahi şekilde anlatılıyor. Bu hikâyeleri okurken kimi zaman gülecek, kimi zaman şaşıracak, kimi zaman da “Ben olsaydım nasıl davranırdım?” diye düşünerek olayın kahramanlarının yerine kendinizi koyacaksınız. Kitap Hakkında Neler Dediler? Bu kitap daha önce tam olarak göremediğimiz bir dünyanın kapısını aralıyor. Hikayeleri okuduğunuzda bir yerinde mutlaka kendinizi bulacaksınız…. 
Kitabı internetteki alışveriş sitelerinden temin edebilirsiniz. 

----------------------------------------------------------------------------------------------



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder